Тайните на щастливото работно място

Щастливите служители са по-производителни от нещастните. Как могат мениджърите да създадат работна среда, която прави по-щастливи (и следователно по-продуктивни) работниците. Отговорът е да се подражава на Исландия, пише Джефри Джеймс в сп."Тайм", цитиран от БТА. Текстът е препоръка не само за американските работотадели, към които е насочен, а за всички, които искат да намалят стреса на работните места.


Защо Исландия? Оказва се, че Исландия е една от най-щастливите страни на Земята. Почти три четвърти от исландците се определят като "доволни" спрямо само една трета от живеещите в Северна Америка.

Ето четирите съвета на списанието:

1. Създайте общност.

В американките компании успехът често е възприеман като чисто индивидуално постижение, често за сметка на другите. В Исландия обаче условията са толкова трудни, че няма оцеляване (още по-малко процъфтяване) без помощта на хората около теб.
Общностите и целите, които са по-скоро общи, отколкото индивидуални, карат хората са се чувстват свързани и затова по-щастливи.

2. Насърчете широките интереси.

В САЩ се приема за непрофесионално дори да имаш хоби, да не говорим за разностранни интереси. ("Какво? Имаш време за това?"). В Исландия хората са горди да показват публично различни роли и таланти. Кметът на столицата Рейкявик, например, е известен актьор, комик и рок музикант. Работниците са по-щастливи, когато могат да бъдат това, което наистина са, отколкото да се преструват, че са "само работа".
Затова вместо да се стремите да наемате трудещи се без почивка работохолици, насърчете активно служителите си да бъдат себе си и се опитайте да бъдете този, който наистина сте.

3. Сложете семейството на първо място.

Повечето американски компании изглежда активно мразят семействата, гледайки на тях като на нежелано разсейване от работа. Исландия, напротив, е настроена повече от положително към семейството. Компаниите дават 9 месеца майчинство и за бащите, и за майките. Гарантирането, че служителите могат да се съсредоточат върху семействата си намалява стреса и работниците са по-спокойни. Може да нямате възможност да предложите месеци платен отпуск, но какво ще кажете за детска градина на компанията? Или да се стремите към една по-разумна (и по-производителна) 40-часова работна седмица?

4. Осигурете по-здравословна храна!


Американските служители ядат тонове сладка и мазна нездравословна храна, често защото това е всичко, което имат време да хапнат набързо между срещите. В Исландия ядат много прясно уловена риба, много плодове и зеленчуци, отгледани в парници без пестициди. Макар че не може да очаквате сами да спрете лудото препускане на американската култура към затлъстяването, може да улесните работниците да правят по-добър избор, като здравословната храна бъде по-лесно достъпна и да имат достатъчно дълга обедна почивка, така че "бързата храна" да бъде само опция, а не необходимост.

Няма коментари:

Публикуване на коментар