Историята на напитката Fanta, родила се от криза, а не от маркетинг

По време на Втората световна война германският филиал на Coca-Cola вече не получавал съставките от САЩ.

Директорът Макс Кейт бил принуден да импровизира нова рецепта от остатъци от плодове и суроватка. Нарекъл я „Fanta“, от Fantasie („въображение“).

Една от най-продаваните напитки в света се родила в разгара на Втората световна война – не от изобилие, а от липса.

През 1941 г., заради ембаргото, наложено на Германия, филиалът на Coca-Cola в страната вече не получавал основните съставки от САЩ: тайния сироп и плодовите екстракти.

Макс Кейт, директорът на фабриката в Есен, бил изправен пред избор: да спре производството или да измисли нещо ново.

Той избрал втория вариант.

Събрал всичко, което можело да се намери на пазара: остатъци от плодове, пулп, суроватка и кори от ябълки или портокали. От тях направил сладка напитка с плодов вкус, която нарекъл „Fanta“ – съкратено от Fantasie, което на немски означава „въображение“.

Това била смела импровизация, направена в период, когато ресурсите били строго разпределени, а всяка хранителна стока – ценна.

Fanta се продавала добре в Германия по онова време, превръщайки се в местна алтернатива на Coca-Cola. След войната американската компания възприела рецептата и я превърнала в глобална марка...

Днес Fanta се произвежда в над 180 държави и има десетки вкусове, но малцина знаят, че историята ѝ започва от криза – не от маркетингова кампания, а от нуждата да се оцелее.

Бъди част от нас и подкрепи сайта напълно безплатно, с един клик върху някоя реклама!


Няма коментари:

Публикуване на коментар