Една от най-продаваните напитки в света се родила в разгара на Втората световна война – не от изобилие, а от липса.
През 1941 г., заради ембаргото, наложено на Германия, филиалът на Coca-Cola в страната вече не получавал основните съставки от САЩ: тайния сироп и плодовите екстракти.
Макс Кейт, директорът на фабриката в Есен, бил изправен пред избор: да спре производството или да измисли нещо ново.
Той избрал втория вариант.
Събрал всичко, което можело да се намери на пазара: остатъци от плодове, пулп, суроватка и кори от ябълки или портокали. От тях направил сладка напитка с плодов вкус, която нарекъл „Fanta“ – съкратено от Fantasie, което на немски означава „въображение“.
Това била смела импровизация, направена в период, когато ресурсите били строго разпределени, а всяка хранителна стока – ценна.
Fanta се продавала добре в Германия по онова време, превръщайки се в местна алтернатива на Coca-Cola. След войната американската компания възприела рецептата и я превърнала в глобална марка...
Днес Fanta се произвежда в над 180 държави и има десетки вкусове, но малцина знаят, че историята ѝ започва от криза – не от маркетингова кампания, а от нуждата да се оцелее.

Няма коментари:
Публикуване на коментар