Пропускане към основното съдържание

Медицински садизъм в Пловдив (ВИДЕО)

Има ли садисти в центъра за психично здраве в Пловдив?

Какви медикаменти се ползват, какво е отношението към хората, както и има ли умишлено упояване с наркотици с цел секс в Студентски град?

Ужасяващата история/разкази на пациент отвътре.

 

Внимание! Това не е зов за помощ! Това е зов за правда! Предай нататък! Крайно време е някой да поеме отговорност за безумията, които се случват зад вратите на ЦПЗ-Пловдив.

ЦЕЛИЯТ РАЗКАЗ НА МОМИЧЕТО!

Това не е клиника, уважаеми. Преди да „изпращате на лечение“ свой близък Там, е добре да бъдете запознати какво в действителност представлява това място. Предупреждавам Ви, че ако продължите да четете, това ще има трайно отрицателно въздействие върху представите Ви за държавната система на здравеопазването, дори по-точно можем да я наречем системата на здраве-размазването!!! Нека не се представя. Ако прочетете текста, ще разберете, че не е необходимо да си казвам имената. Студентка съм. Специално се обръщам към Веси, Ина, Анелия, Зина, Петранка, Ника, Малина и Елена. 

Издевателствата над нас са вече в историята. Но от нас зависи дали ще допуснем те да продължават безнаказано или ще дадем гласност на НАСИЛИЕТО, СЛУЧВАЩО СЕ С ПОДКРЕПАТА НА ЛЕКАРИ И МЕДИЦИНСКИ ПЕРСОНАЛ! Ще ти разкажа историята си. Аз съм поредната с подобна история, но едно от малкото момичета, които си позволяват да коментират. Не искам и не очаквам другите да ме съжаляват. Не искам да споменавам името си, не защото историята ми е срамна, а защото искам ФОКУСЪТ над споделеното от нея, ДА БЪДЕ ВЪРХУ ОБЩЕСТВЕНИЯ ПРОБЛЕМ, а не да е съсредоточен в моята личност. Първо впечатление се създава само веднъж, а аз избирам да го създам с кариера в определена сфера, в която се развивам, а не влизайки в ролята на „потърпевшата“. Каква е тогава причината да напиша тази история? 

Защото МОЯТА ИСТОРИЯ Е ИСТОРИЯТА НА МНОГО ДРУГИ ХОРА от всякаква възраст и социално положение. Нека знаят тези с аналогична съдба, че НЕ СА САМИ. Искам да има гласност на проблем, който се пренебрегва и неглижира от години насам – умишлено малтретиране, унижаване на пациенти. Искам виновните лица да бъдат приведени под отговорност! Какво всъщност се крие зад съкращението ЦПЗ Пловдив? Център за психично здраве? Почти познахте. Прави сте, но само на теория. На практика, за съжаление, ЦПЗ Пловдив е квартална дупка, акомулираща стотици хиляди левове с цената на безброй опустошени човешки животи!!! 

Но нека не прибързваме с изводите. Да погледнем фактите. Начало на личната ми история Всичко започна по следния начин - бях подведена от момче – системно в рамките на 10 дена, посредством напитки, ми е слагал психоактивно вещество (наркотик) „Z” БЕЗ МОЕ ЗНАНИЕ ИЛИ СЪГЛАСИЕ. Следваха типичните последствия – превъзбуденост, еуфория, липса на нужда от сън/храна/вода, силно ускорена мозъчна активност, необичайни и нетипични мисли, аморално поведение. Разбирах, че се чувствам различно, но не осъзнавах, че ставам неадекватна. Направих кръвни изследвания. Резултатите показаха, че НЕ СА ОТКРИТИ НАРКОТИЦИ В КРЪВТА. С малко уточнение: 

РОДИТЕЛИТЕ МИ БЯХА ПРЕДУПРЕДЕНИ, ЧЕ ЗА ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ СЪВРЕМЕННИТЕ МЕТААМФЕТАМИНИ ВСЕ ОЩЕ НЕ СЪЩЕСТВУВА АДЕКВАТЕН ТЕСТ. Оставаше ми само един изход  ЦПЗ. „Специализирана клиника за психично здраве“. Очевидно няма разлика между „Психичноболен“ и „Повлиян от наркотици“. (Парадокс 1) Нека разгледаме престоя ми в психиатрията в Пловдив хронологично: Ден 1: Упоиха ме с ударна доза приспивателни, накараха ме да се подпиша на множество документи. Подписи на поразия. НАКАРАХА МЕ НАСИЛА ДА ДАМ ДОБРОВОЛНОТО СИ СЪГЛАСИЕ ЗА ПОСЛЕДВАЩ ФИЗИЧЕСКИ, ПСИХИЧЕСКИ И СОЦИАЛЕН ТОРМОЗ. (ПАРАДОКС 2) 

В следващите дни бях завързана за леглото за четирите си крайника и събуждана само за няколко часа на денонощие (и да ми натикат в устата хапчетата за перорално приложение чрез запушване на носа), за което време търпях отвратително отношение и ставах жертва както на мъченията на част от персонала на „клиниката“, така и на част от пациентките. Тоалетната се оказа лукс, а посещението до баня – още по-голяма привилегия – за един месец престой, първата ми баня беше при постъпването – както по филмите – събличат те гол в ъгъла на бянята и те поливат с маркуч със студена вода. Второто ми къпане беше СЛЕД 3 СЕДМИЦИ, а третото – на края на четвъртата седмица, разбира се само със студена вода. Имаше и пациентки, които изобщо не се къпеха. 

Представете си каква смрад се е носила...ГНУСНО, НО ТОВА Е ИСТИНАТА!!! Ден 2: Събуждам се ОКОВАНА ЗА СТАРО СТОМАНЕНО ЛЕГЛО, КАТО ВСИЧКИ КРАЙНИЦИ СА ВЪРЗАНИ С КОЖЕНИ КАИШИ С МЕТАЛНИ ХАЛКИ. Докато още проумявах цветната картинка, „мила“ медицинска сестра ми забожда еднолитрова система да тече венозно и излиза от стаята. Тогава осъзнах, че не съм сама. Имах 2 съквартирантки. В стая 4 на 4 метра, 3 легла. Ходеше ми се до тоалетна по малка нужда. Виках, очаквах някой да дойде, но нямаше кой да се отзове. След няколко часа агония, БЯХ ПРИНУДЕНА ДА УРИНИРАМ В ЛЕГЛОТО СИ. (Чудя се дали има по- подходяща дума, по-деликатна, с която да опиша този акт, но уви – не се досещам). 

Съквартирантките не се оказаха особено услужливи – едната ме „ошамари“ хубаво, а другата – споделяше съдбата ми – заступорена стабилно за леглото си, ЛИШЕНА ОТ ЕСТЕСТВЕНОТО ЧОВЕШКО ПРАВО ДА ИЗВЪРШИ БИОЛОГИЧНИТЕ СИ НУЖДИ НА ПРЕДНАЗНАЧЕНОТО ЗА ТОВА МЯСТО. В ден трети, на ход са същите МЕТОДИ НА ЛЕЧЕНИЕ – ЛИПСА НА ВСЯКАКВА ЕЛЕМЕНТАРНА ХИГИЕНА, ЛИПСА НА ДОСТЪП ДО ХРАНА, ЛИПСА НА КОНТРОЛ НАД ЛИЧНИТЕ ВЕЩИ (лични вещи в ЦПЗ са: четка и паста за зъби, сапун, тоалетна хартия, чехли, долно бельо, чорапи), ЛИПСА НА ХУМАННО ОТНОШЕНИЕ – попитах мед. сестра Мария Т. дали може да отида до тоалетна, а отговорът беше в две части - шамар, последван от фразата – „ще видиш ти кон боб яде ли“?!?. Чудесен начин на комуникация с пациента. Ей на това му се вика Байганьовщина – „не е важно на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле“. И така цяла седмица… На деветия ден имаше напредък – ПОЗВОЛИЛИХА МИ ДА СЕ ХРАНЯ. 

Голяма щедрост от тяхна страна! И то беше едно хранене – на закуска си е отсервирах приборите и чинията – персоналът ми се присмя и ме гледаше с почуда. На обяд реших да сменя стратегията, очевидно там не беше прието да си отсервираш масата. Оставих си приборите и тръгнах да ставам – една мед. Сестра моментално се притича на помощ, с шамар през лицето – „как може да не си отсервираш?“. 

След „свободната пауза“ за обяд, отново ме вързаха. За голямата нужда не винаги имах възможност за достъп до тоалетната... Бях вързана… Оправданието – била съм „агресивна“. Хм, 50-килограмово момиче, на тежки антидепресанти, омаломощена и замаяна, едва ходеща – вързана за леглото. На съседното легло – около 130- килограмова психично болна жена, видимо агресивна, откъсала няколко кичура коса от мен, налита да ме души с две ръце за врата – за нея няма връзване. Разхожда се свободно и раздава шамари наред. 10,11,12... – БУДЯ СЕ, УСЕЩАЙКИ БУКЕТ ОТ АРОМАТИ – НА ПОТ, ИЗПРАЖНЕНИЯ И УРИНА. и така чак до 40 ден – същите условия. Ден 40 – Мина твърде много време, но нямах никакви подобрения. 

Завеждащия лекар е изразил опасенията си, че СЪСТОЯНИЕТО МИ Е ТОЛКОВА СЕРИОЗНО, ЧЕ ДОРИ И ДА Е ВЪЗМОЖНО ДА СЕ ИЗЛЕКУВА, ВЕРОЯТНО ЩЕ ОТНЕМЕ МЕСЕЦИ, ДОРИ ГОДИНИ. В епикризата ми от ЦПЗ Пловдив е записано, че състоянието ми при изписването е подобрено. Повярвайте, състоянието ми беше потресаващо. Семейството ми не се примири и решиха да ме преместят в клиника в гр София. Също е записано, че говорът ми е обременен от кататонни елементи – с това съм съгласна – с дни вървях с назад изкривен гръбнак и не можех да говоря, а само шепнех. При справка в интернет веднага може да се обясни с приема на посочените медикаменти – те могат да имат страничен ефект кататонно разстройство. По пътя към София спряхме на бензиностанция, за да ползвам тоалетната. Имаше огромна опашка (около 7-8 жени). Едва седях на краката си, колената ме боляха, имах усещането, че ще се свлека на земята. 

Причерняваше ми. Майка ми ме държеше здраво под мишницата и тихо ми говореше до ухото, както на малко дете, което нищо не разбира: „Спокойно миличка, сега ще изчакаме малко и ще ни дойде реда.“ След няколко секунди една от жените ме погледна и веднага каза на висок глас пред останалите „нека госпожата с детето мине първа“ и ни посочи с поглед. Всички се обърнаха към нас и в мига щом ни видяха, ни направиха път да минем най-отпред. Личеше си, че нещо не ми е наред. Че хората ме съжаляват. Че имам някакъв недъг, видим за всички. Това определено НЕ е подобрено състояние. Това е ПРОМЕНЕНО състояние към по-тежка неадекватност, т.е ВЛОШЕНО. Ден 41. 

Преместиха ме в Александровска болница. Консултация в приемния кабинет. Установиха състоянието ми – все още неадекватно. Представиха на лекаря кръвни изследвания и той веднага забелязва нередност в определен кръвен маркер. Веднага назначиха лечение с друг медикамент. Приех няколко таблетки. Настаняване в стаята. , културно отношение, хигиена на ниво, санитарен възел, без вериги, бой и крясъци. Ден 42 – събуждам се. Пълно възвръщане на паметта и съзнанието и. Осъзнатост 100%. Завеждащият лекар препоръча престой в болницата 10 дни, а след това - кратко извънболнично лечение, както и незабавно връщане към училищния учебен процес. 

Аргументите му бяха повече от стабилни – човек е „социално животно“. И колкото повече се дистанцира от средата си, толкова по-неблагоприятни последици има за психиката му. Върнах се в университета. Имах много неща да наваксвам, но се справих и завърших годината. Не я завърших „по милост“ – никой от преподавателите не беше наясно, че през по-голямата част от времето, в която отсъствах (месец и половина), бях обект на физическо и психическо насилие. Край на кошмара Коментар върху гореописаните събития Това, бихте казали, че е ЛЕКАРСКА ГРЕШКА.

 Не, уважаеми, ТОВА Е ЛЕКАРСКА ПРАКТИКА У НАС. Хората вече (за голяма част от лекарите) не са личности, те са клинични пътеки. Та тези „модерни търговци“, пишат диагнози без да им мигне окото. Гаврят се месец, два, три... (колкото им мине номера) И на всичкото отгоре, наглостта им не приключва до тук – после в следващото „Ниво“ на веригата, те ВНУШАВАТ НА ЗДРАВИ ХОРА, ЧЕ СТРАДАТ ОТ ТЕЖКО ЗАБОЛЯВАНЕ, ЗА КОЕТО ТРЯБВА ДА СЕ ВЗИМАТ ХАПЧЕТА, т.е опитват се да те направят дългосрочен спонсор на системата. И също не разбирам – откога желанието за разкрасителни процедури при жените, се счита за индикатор за психично разстройство?

 Нима щом съм си направила пластична операция, имам болно мислене? Нека Ви дам жокер – ако сте момиче и случайно попаднете в психиатрия, в никакъв случай не бъдете откровени, ако сте си правили или планирате да си правите корекции – явно се възприема като психоза ... След изписването посещавах психиатър. И втори. И трети специалист. И то не веднъж. Всички ме съветваха различни неща, но едно съвпадаше – подтикваха ме да взимам лекарства и да прилагам медикаментозно лечение, МИНИМУМ 10 ГОДИНИ, А ДОРИ ДО КРАЯ НА ЖИВОТА СИ. Те очакваха от мен да продължа да приемам лекарства, които не само не помагат на здравето ми, а и го разрушават. 

Недобросъвестни хора се опитаха да ме направят зависима – първо, към опиати, а после – към тежки лекарства за диагноза, която ми е поставена без каквото и да било основание! Опитаха се. Но за тяхно съжаление и за мое щастие – и в двата случая - не успяха. За последните 4 години не съм приемала никакви медикаменти и нито за миг не ме е сполетявала каквато и да било натрапчива мисъл/намерение/емоция, типично характерни за диагнозата БАР . Спазвам здравословен начин на живот, който подкрепя както физическото ми здраве, така и менталното. Моят личен извод е, че за да се детоксикират тялото и душата, човек първо е необходимо да премахне токсичните хора и навици от живота си. Когато попаднат в клиниката, пациентите са така упоявани с медикаменти почти до безпаметност, че свободата на действие и гаври, от страна на персонала, е безгранична. Многократно след побой или вербални обиди, персоналът, включително и завеждащият лекар, ОБЯСНЯВАТ НА ПАЦИЕНТИТЕ, че „ТЕ И БЕЗ ТОВА НЯМА ДА ПОМНЯТ“. 

Оскверняването в ЦПЗ-Пловдив е рутинна процедура. Но аз съм позитивно настроена и в този абзац държа да споделя с вас следното – тялото е нещо физически осезаемо, затова то лесно може да бъде наранено. Душата на човек въпреки че не е под формата на нещо видно, тя също може да бъде наранена. Но пък съществува нещо, което не може да бъде пречупено и това е волята в душата на човека. Посвещавайки се на дадена кауза, оповавайки се на волята, стимула към целта, ние живеем пълноценно. Нека не даваме право на който и да било, да ни приписва чужди грешки и неоснователни диагнози! 

В клиниката имаше и жени, в същото положение като моето. Учудващо е когато разбереш, че лудниците не са пълни само с крадци, бездомници, п*остит*тки, пияници, наркозависими и шизофреници. В лудниците постъпват и млади хора – ученици, студенти, и хора с престижни професии – адвокати, учители и др. Нормално ли е младо, здраво, образовано момиче в разцвета на силите си, да бъде класифицирана с тежка диагноза на психично болна, при положение че е абсолютно ясно, че е била под въздействието на опиати; да лежи четири седмици в една клиника и без резултат, да е тровена с тежки медикаменти, а после друг лекар, с лека ръка да я „изкара от гроба“ за едно денонощие? 

Не преувеличавам като използвам този силен израз. РОДИТЕЛИТЕ МИ БЯХА ТОЛКОВА ОТЧАЯНИ, ЧЕ КОГАТО ДОЙДОХ НА СЕБЕ СИ, РАЗПЛАКАХ МАЙКА СИ САМО С ЕДИН ПОГЛЕД – БЕЗ ДА КАЗВАМ НИЩО, МАЙКА МИ МЕ ПОГЛЕДНАЛА В ОЧИТЕ с думите „БЛАГОДАРЯ ТИ ЧЕ СЕ ВЪРНА. НЕ ИСКАМ ДА ТЕ ЗАГУБЯ ОТНОВО.“ Призовавам да бъдем отговорни, към начина, по който постъпваме с близките си, и преди да предприемаме действия, да сме наясно, че те могат да имат по-лош резултат, отколкото бездействието. За нещастие, аз попаднах в грешния момент на грешното място, и животът ме среща с човек, който ме подведе и без мое знание, АЗ СЕ ПРЕВРНАХ В ЗАВИСИМА БЕЗ ДА СЪЗНАВАМ ТОВА. Поставиха ми неоснователно диагнозата „БАР“ – биполярно афективно разстройство. ПРОВЕДЕ МИ СЕ 40-ДНЕВНО ЛЕЧЕНИЕ С ОГРОМНИ ДОЗИ ПСИХОТРОПНИ ЛЕКАРСТВА (халоперидол; акинестат; диазепам; оланзапин; конвулекс), което с оглед на погрешната диагноза Е БИЛО НАПЪЛНО ИЗЛИШНО. 

В резултат на престоя в болницата – униженията и силните медикаменти, здравето ми беше сериозно разрушено, както физическото, така и психичното. Социалното ми благосъстояние също беше разрушено из основи (подробно описание на последиците малко по-надолу в текста). От втория опит, попаднах на Лекар с главно „Л“, и той в рамките на едно денонощие ме „измъкна от бездната“. Моята история нямаше пагубен край, но не всеки може да има този късмет – ами ако родителите ми не бяха взели решение за преместване? Не е редно здравето на хората да се обуславя от късмет. Аз признавам, виновна съм за това, че съм се предоверила и даден човек е злоупотребил с мен. Но за долните лекарски практики в тази болница, не съм виновна аз. Извращенията и експериментите с хора, които се провеждат там, не бива да бъдат допускани да се случват където и да било по света, камо ли в държавно учреждение във втория по гоелмина град в България. 

Към днешна дата съм студентка. Опасявам се, че съвременното робство тепърва започва – Здравната система на България се нуждае от болни хора, за да се усвояват средства по клинични пътеки. НО ИКОНОМИКАТАТА И БЛАГОСЪСТОЯНИЕТО НА БЪЛГАРИТЕ ИМАТ НУЖДА ОТ ЗДРАВИ ХОРА. НЕКА В СВОБОДНОТО СИ ВРЕМЕ ПЪЛНИМ УНИВЕРСИТЕТИТЕ, БИБЛИОТЕКИТЕ, ПАРКОВЕТЕ, КИНАТА, ПЛАНИНСКИТЕ ПЪТЕКИ. НЕКА ОСТАВИМ С ПРАЗНИ РЪЦЕ АПТЕКИТЕ И ДЖОБОВЕТЕ НА ОНЕЗИ, КОИТО С ДЕЙСТВИЯТА СА ПОКАЗАЛИ, ЧЕ НЕ ГИ Е ГРИЖА!!! !В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЛАГАМ ВСИЧКИ ЛЕКАРИ ПОД ОБЩ ЗНАМЕНАТЕЛ. ИМА ЧУДЕСНИ СПЕЦИАЛИСТИ, С ВПЕЧАТЛЯВАЩИ ПОЗНАНИЯ И ВИНАГИ ЩЕ ИМА. ЛЕКАРИ, ВИЕ СТЕ СПАСИЛИ МИЛИОНИ ХОРА ОТ ГИБЕЛ, БЛАГОДАРЯ ВИ ОТ СЪРЦЕ! Но професионализмът на вашата колега ОТ ЦПЗ - ПЛОВДИВ, е компрометиран до такава степен, че ДА АСОЦИИРАТЕ НИЩОЖНИТЕ И ПРАКТИКИ С ПАЦИЕНТИТЕ КАТО „ДОПУСТИМИ“, не Ви прави чест! 

Тя е срам за вашата гилдия и следва да понесе отговорност за мръсните си деяния, равняващи се на престъпления – ВЪЗПОЛЗВАНЕ ОТ СЛУЖЕБНО ПОЛОЖЕНИЕ С РЕЗУЛТАТ ПОДРОНВАНЕ НА ПРЕСТИЖА И МОРАЛА НА ЛИЧНОСТТА! Ситуацията в ЦПЗ – Пловдив в обобщен вид: ГАВРА! Не лечение, а пародия. Липса на качествен контрол. Тотален парад на извращението. 

Зная, че лекарите не са магьосници. Не са роботи. Те също са хора, следователно не са съвършени и е неизбежно да допускат грешки, понякога. Но в историята ми не става дума само за (не)професионализма на един лекар, става въпрос за липсата на хуманност към пациента. За гаврата, за насилието и посегателството върху базисни, естествени права на човека. В качеството си на лекар, завеждащ психиатрично отделение, от г-жа Ковачева се очаква да лекува пациентите си, позовавайки се на определението за психично здраве, посочено от Световната здравна организация (което мото впрочем краси с капитални букви антрето на държавната институция, макар и за жалост – само формално, но не практически) - Световната здравна организация дефинира психичното здраве като състояние на пълно физическо, психическо и социално благополучие. Нека разгледаме тази сентенция в контекста на ЦПЗ-Пловдив:  Физическото благополучие – нулево ниво на хигиена, силно ограничен достъп до тоалетна и баня. Връзване за леглата (обездвижване) на пациентите за продължителен период от време. 

Достъп до храна – спорен, само при определени условия.  Психическото благополучие – лицемерие, злоупотреба със служебно положение, поставяне на диагнози на поразия, не основаващи се на конкретния случай, а по-скоро на руска рулетка.  Социално благополучие – след „лечението“ и опиатите, с които неспирно ме тровеше д-р Ковачева, не си знаех името. Буквално: Бях като настолен компютър, изключен от мрежата. Съществувах физически, виждах какво става около мен, но само толкова. Чак след като постъпих в Александровска болница (гр София), получих адекватна медицинска помощ. Сякаш за първи път се учех да ходя. Нямах реакции. 

Не можех да си събера мислите. Едва съставях изречения. Имах тремор (мускулни спазми) – костваше ми огромно усилие да повдигна дори малка бутилка с вода и да отпия от нея. Често получавах сърцебиене. Тялото ми беше толкова изцедено от предишния престой и „лечение“ с „помощта и съдействието“ на доктор Ковачева от гр. Пловдив, че не можех да стигна без почивка от единия край на етажния коридор до другия. Умът ми беше залинял. Трудно съставях изречения. Тялото ми и външно се беше променило много. От красивата ми коса нямаше и помен. Всъщност, косата се оказа най-малкият проблем.За цял един месец бях поставена в изолация от обществото, тровена излишно с медикаменти, телесното ми тегло се беше повишило с 40%. 

От жизнен и амбициозен млад човек, се бях превърнала в тромаво подобие на момиче, но по-лошото беше, че не само външно изглеждах отвратително. Паметта ми беше увредена. Маниерите, погледа, говора, изобщо всеки един аспект от моята личност, беше изкривен до неузнаваемост. Всяко излизане представляваше мъка, а всеки път, в който виждах отражението си в огледалото, очите ми се насълзяваха. Дори аз самата не осъзнавах какво ми се е случило, камо ли да мога да обясня на хората около мен. Всички ме сочеха с пръст. Чувствах се като инвалид. Загубих много приятели. Наложи се да напусна университета. Дълго време нямах спомени за този 1 месец. 

Но имаше нещо, което не ми даваше покой и това бяха белезите по тялото ми – по ръцете и на лицето. Близките ми отказаха да дадат обяснение, смятайки че „ще ми дойде в повече“ и „по-добре да не помня“. Но аз по характер съм човек, стремящ се към истината и си поставих за цел да си спомня какво съм преживяла. Мина много време, докато настъпи момента, в който започнах да си спомням. Постепенно си спомних почти всичко. И ми стана ясно защо за персонала е такава „забава“ работата в ЦПЗ – вярват си, че всичко им е позволено. Че ще останат безнаказани. Че няма кой да си спомни. Но много грешат. Животът ми след изписването представляваше ежедневна борба. Възприемането на информация представляваше трудна задача – не можех да гледам телевизия за повече от 15 минути (заболяваха ме очите), учех се сякаш от нулата да пиша на клавиатура, общуването също беше предизвикателство. 

Нямах менструлен цикъл с месеци. Някои от най-близките ми хора също ми обърнаха гръб. Животът ми беше сринат, лекарските мрачни заключения и препоръки също ми тежаха на плещите, тъй като първоначално ги възприемах като чиста монета. Но имаше и положителна страна – когато удариш дъното, единственият път е нагоре. Поне така казват, или пък съм прекалила с книгите по позитивна психология (смее се). Реших да се взема в ръце. Започнах да спортувам ежедневно. Спазвах хранителен режим. Правих всичко по силите ми да осъществя трансформацията, която ми беше необходима, за да живея отново пълноценно – в баланс с тялото и ума ми. 

Не беше лесно, но пък го постигнах. Някои от ефектите, за съжаление, към момента (3г по-късно), са непреодолими – хронична мигрена, оплешивяване, загуба на памет както и влошаване на способността за запомняне на информация. Името ми беше осквернено. Преди описания кошмар, бях пълноправен член на обществото, имах приятели и представлявах личност, призната със своите академични успехи и отличия. След преживяното, репутацията ми е опетнена. Както в една поучителна история – учителят по математика започнал да пише таблицата за умножение на дъската, но умишлено допуснал грешка още в първото изчисление. Учениците започнали да се смеят, никой не записвал. Когато приключил, ги попитал каква е причината да не пишат, те му посочили грешката, а той отвърнал – и в обществото е така – може да имаш десетки постижения, да си бил прав стотици пъти, но когато сгрешиш, хората винаги ще сочат с пръст грешката ти. 

БАР е сериозна диагноза, но определено не е моята. Опитаха се да ме превърнат в жертва. В роб. И може би известно време бях точно това – мълчах. Мълчанието би значило, че те са успяли. Но аз няма да мълча повече. Готова съм да се боря за истината! Аз успях да се измъкна от лапите на здравната система сравнително благополучно – считам, че съм запазила разсъдъка си. Но хората, които извършиха безочливите си деяния и се възползваха от властта си неправомерно – те трябва да бъдат посочени. Да знае обществото какво се случва „на затворени врати“. 

Да премахнем от здравната система самозвани като д-р Ковачева! Да предпазим нашите близки и приятели от психическите и физически травми, които са обречени да изпитат докато биват „лекувани“! Лечението на пациенти в Центровете за психично здраве, означава не само „пребиваване в ограничена среда“, а и осигуряване на БЕЗОПАСНА среда. Средата, в ЦПЗ Пловдив НЕ Е БЕЗОПАСНА. Страхувах се за оцеляването си. Там е джунгла – писъци, системи, насилствени инжекции и сънотворни (упояване), връзване, унижения, извършвани от персонала. Хигиената е нулева. За около 30 пациента в отделението, са на разположение 2 тоалетни, БЕЗ ВРАТА, - една за сядане и една за клякане, изглеждащи като от филм на ужасите – смрад в радиус от няколко метра покрай тях. За един месец престой там, видях много. 

Пациенти идваха и си отиваха, но аз бях като затворник – затворник както физически, така и умствено, в резултат на неприемливата им терапия от медикаменти! !! НЕ на бялата мафия !!! Мъдрост, завещана ни от един древен философ – „Истински мъдрият човек няма да те въвлече в своя собствен свят, а ще ти помогне да достигнеш до пределите на твоя собствен ум“ – тази сентенция е специален поздрав за Ина! И като за финал е време да споменем отново името на завеждащия лекар на Пловдивската психиатрия – д-р Даниела Ковачева. Отправям обръщение към г-жа Ковачева: Уважаема г-жо Ковачева, Искам да сте наясно, че не тая омраза към Вас. 

Изпитвам единствено съжаление, че въпреки толкова години опит, към днешна дата Вие сте се превърнала в търговец, а не лекар. Години наред мислих, че грешката е в мен; че съм обременена от субективната си преценка и границите между ГАВРАТА и ОБИЧАЙНИТЕ ЛЕКАРСКИ ПРАКТИКИ, са твърде размити, но случайно се натъкнах на Вашето име, в репортаж на „Господари на ефира“ – нехуманно отношение с възрастни хора; побой; на близките се дава обяснение, че „възрастният човек е паднал от леглото“, но синините по тялото му са достатъчно красноречиви и показват, че официалният доклад съвсем НЕ ОТРАЗЯВА ИСТИНАТА. КЛЕТИЯТ ЧОВЕЧЕЦ Е БИЛ ПОДЛОЖЕН НА ФИЗИЧЕСКО НАСИЛИЕ. Завеждащ лекар сте били отново Вие. Това, г-жо Ковачева, в психологията се нарича „Модел на поведение“. Действия, повтарящи се СИСТЕМНО. Аз обичам метафорите, и тук няма да пропусна да вметна една – приличате на Крюела ДеВил. Забележете аналогията - Вкопчили сте се в професията си със зъби и нокти. Целта е една единствена – да се утвърдите, да получите признание от обществото. 

Дотук добре, но ето „неудобната“ за вас част – готова сте на най- низките постъпки, само и само да не покажете слабост, незнание, невежество. Падате си по деяния, включващи унижение, болка, лицемерие. Харесва ви да демонстрирате властта си. Повярвали сте си, че сте спечелили борбата за хегемония, но пропускате нещо – когато тръшнете вратата под носа на някого и завъртите ключа от външната страна, не забравяйте, че понякога вътре в стаята има прозорец. Крайна сте. Но вашият садистичен характер, сам по себе си, далеч не ме вълнува. Това, което не е приемливо е, че си позволявате да показвате тези си наклонности твърде често на работното си място. 

Работата е там, че ЦПЗ не е учреждение за отдих и развлечение на фанатици като вас. Така както в модната индустрия не би следвало да се шият дрехи от кожите на откраднати петнисти кученца, така и в Центъра за психично здраве не би следвало завеждащият отделението лекар да допринася за невменяемостта на пациентите си. Но какво ли ви обяснявам, вие от медицина не разбирате, та какво остава за оксиморони? Поотнесох се с архетипа, но не би ли било жалко да пропусна това чудесно сравнение? : ) (Само не си боядисвайте косата в черно и бяло, че голяма обърка ще стане) Много хора биха казали – „Мястото на крадците е в затвора“, но аз, още ненавършила 23 години, не мога да си позволя да застана зад подобно осъдително твърдение. 

Нямам представа къде им е мястото. Но това, което знам е, че МЯСТОТО НА НАСИЛНИЦИТЕ И НА ТАРИКАТИТЕ С ЛЕКАРСКИ ДИПЛОМИ НЕ СА РЪКОВОДНИТЕ ДЪРЖАВНИ ПОЗИЦИИ В БОЛНИЦИТЕ. Никой не го интересува по каква причина ще се оттеглите, но тази стъпка е необходима В ПОЛЗА НА ОБЩЕСТВОТО. Помислете над следните въпроси и сама ще се убедите какво е рационално да последва като реакция от Ваша страна: 

1. Дали спите спокойно вечер, съзнавайки колко млади хора сте смачкали, заслепена от алчността и водена от стремежа за дивидент? 

2. Ако в положението на пациент „Х“ се беше оказало вашето дете, отново ли такива практики на лечение щяхте да прилагате? 

3. Помните ли Хипократовата си клетва, ако да – прилагате ли я в практиката? 

4. Да си добре приспособен към едно болно общество, признак на здраве ли е?

Коментари

Популярни публикации от този блог

Клиентите на Lidl беснеят! Брутална шашма лъсна щом сравниха цените у нас и в чужбина

Клиенти на Lidl пропищяха от цените на голямата верига магазина. Сравненията с цените на белгийския Lidl са повече от красноречиви, а коментарите оставяме на вас. 

Пуснаха порно клип с Дебора от Стара Загора (18+)

В телегран група е пуснато кратко порно клипче с Дебора от Стара Загора.

РАЗКРИТИЕ: Менте доценти ни правят зъбите

За разкрита незаконна схема за израстване в академичната кариера на определени лица от Факултета по дентална медицина към Медицински университет-София, съобщи сайтът „Народ“. В статията се твърди, че те преписват един от друг текстове от дисертациите си и ги публикуват преведени на английски език в чуждестранни списания, като ги представят за собствени научни трудове.

Структурите на БСП в София са се разпаднали, нов председател в БСП-Искър

Иван Таков е разбил районните организации в столицата

Пуснаха гола снимка на интернет звездата Стела Павлова

Появи се гола снимка на интернет звездата Стела Павлова. Бившата половинка на Сандев позира без горнище и приковава мъжкото внимание.