Смразяващи кръвта подробности за падналия руски самолет

Интересно становище за трагедията с Ту-154 на Олег Смирнов — заслужил пилот на СССР, бивш заместник министър на гражданската авиация на СССР:

Фактите, с които разполагаме, не ни позволяват да отхвърлим версията за терористичен акт. Вероятността за терористичен акт произлиза от обстоятелството, че командирът на самолета не е имал на разположение дори част от секундата, за да натисне копчето на аварийния радиопредавател, което се намира на щурвала.

Тези сигнали се използват в случай на възникване на извънредни ситуации по време на полета. Това или е груб отказ на техниката, в това число свързан с ефективността на клапаните, или отказ на приборите, или грешка на екипажа във връзка със загуба на скорост, което се случва при излитане над море. Или външна намеса — взрив.

Повтарям, факт е, че на командира не му е стигнало времето за едно почти рефлекторно действие.
На този етап не е доказано, че причината за внезапната катастрофа е нещо друго. Действително не бива да изключваме версията за терористичен акт.



Вероятността за грешка на пилота е голяма.

Лично аз много пъти съм излитал и кацал в Сочи — това е трудно летище. Там има само една полоса за кацане и само една за излитане — към морето, а от страната на планините не може да се каца и излита. Макар да е имало и случаи, при които на самолет Ил-18 пилотите са кацали и излитали и от страна на планините. Тогава това се разрешаваше. Но кацането в този случай се превръщаше в професионална еквилибристика, своеобразен висш пилотаж. Тежкият Ил-18 трябваше да се пилотира между скалите с ювелирна точност, за да попадне на пистата за кацане. Когато няколко самолета се разбиха от това, този заход бе отменен при кацането.

Източникът обаче може да се смята за заинтересована страна в инцидента, тъй като именно службите отговарят за сигурността, а летището в Сочи се контролира от Федералната служба за сигурност.





Именно от онова време имам професионални впечатления за излитането от страна на морето.
Когато за първи път летях през нощта — а разбилият се Ту-154 също излита през нощта — мозъкът ми се сбръчка буквално.

Видях пред себе си тъмно звездно небе, но звездите светеха и отгоре и под мене, светлината им се отразяваше от морето. Това е фантастично зрелище, но то ти обърква мозъка — пилотът губи пространствена ориентация. И ако в този момент вниманието на пилота е отвлечено от приборите — очаквай катастрофа.

Имаше такъв случай през 1972 г. Няколко секунди след нощен полет в Сочи Ил-18 неочаквано премина в ляво с рязко снижение, а след това се вряза във водата и напълно бе разрушен.
На 5-6 км от брега бяха открити плаващи във водата малки отломки и части от тялото на самолета. Всички 109 човека на борда загинаха.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА ВИЖТЕ ТУК

Беше организирана крупна издирвателна операция с участието на силите на Черноморския флот. Но, независимо от всички усилия, основните части от самолета и бордовите самописци така и не бяха открити. Считам, че пилотът на Ил-18 е отвлякъл вниманието си от приборното пилотиране, изгубил е ориентация в пространството и се е забил в морето.

News Front ПП

Няма коментари:

Публикуване на коментар