НАЧАЛНА СТРАНИЦА

Страници

Петя Михалевска: Трябва ли да има жертви, за да се вземат мерки за укрепването на пътя Смолян-Мадан?

Нежното острие на БСП - Петя Михалевска повдигна въпроса укрепването на земните маси по пътя Смолян-Мадан.
 
До кога ще продължава бездействието на местните и държавни власти по този въпрос?!
За щастие тежко пострадали след днешния инцидент няма, но няколко сантиметра са били решаващи за живота на млада жена, майка и и нероденото и дете.

Това не е първото свлачище по този опасен участък.  Земна маса близо до мястото на днешния инцидент, се свлече на  7 март 2018 г. Оттогава до днес  движението е изключително затруднено, като преминаването в участъка се извършва еднопосочно в едната лента и се регулира със светофар, затруднявайки достъпа до медицински услуги, работни места, учебни заведения и административни услуги.  

В отговор на мой въпрос по повод състоянието на пътя и укрепването на свлачището от 2018г., зададен към министър Виолета Комитова през август тази година, става ясно, че дейности по укрепване на терена с цел предотвратяване на нови инциденти не е извършвана от 2018 г.  През 2019 г.  участъкът е включен в договор с „Автомагистрали“ ЕАД с предмет „Изготвяне на технически проекти изпълнение на строително-монтажни работи за укрепване на 74 броя обекти от републиканската пътна мрежа, засегнати от геодинамични процеси и явления.“ 

До реализация на проекта не се стига заради забавяния поради грешки в кадастралните карти и процедурни забавяния, свързани с нормативни изисквания.
Нека отбележим, че през февруари тази година „Автомагистрали“ ЕАД констатира сериозно влошаване на състоянието на скалния откос, което води до промяна на приетото техническо решение за укрепване на терена, но поради процедурни забавяния работата ще започне най-рано през следващия строителен сезон. 

И тук възникват няколко въпроса. Има ли АПИ адекватна информация за състоянието на земните маси по продължението на целия път Смолян – Мадан, не само в района на свлачището от 2018? Можеше ли днешният инцидент да бъде предотвратен? Защо началото на укрепителните дейности се бави в следствие на тромави процедури, отчитайки опасността на терена и липсата на алтернативен път през зимния сезон? Изграденото аварийно трасето, дори и изправно, може да се ползва само лятото. 

Трябва ли да се стигне до загуба на човешки живот, за да си свършите работата!

Няма коментари:

Публикуване на коментар