Близо 716 млн. лв. с ДДС е общата сума на поръчките за частната фирма Автомагистрали Хемус АД, дадени от джоба на данъкоплатците чрез незаконна процедура от държавната Автомагистрали ЕАД,
съобщава bgsport.net. Тя е взела най-много аванси за строителство на магистрала Хемус, както доказа докладът на Сметната палата – 213,5 млн.лв. без ДДС. Повече са й дадени за пътя Ботевград – Видин – 260 млн. лв. без ДДС, а нейна е несвършената работа, също авансирана по укрепването на свлачища – единственото се срути преди откриването на обекта – 123 млн. лв. без ДДС.
Невероятно, но факт: фирмата има по-малко служители дори от държавното – 141 срещу само 96 за частното и почти едноименно дружество. Още по-интересното е, че осигуряваните от него лица са едва 46 към декември 2019 г., когато вече се къпе в море от милиони на данъкоплатците.
Още по-интересно е, че един от тримата директори на фирмата е Асен Иванов Букарев, който е шампион с Левски и двукратен вицешампион с ЦСКА. Възловият клуб, в който се изявява 42-годишният в момента състезател, се оказва Витоша Бистрица, оказал се ковачница на кадри.
Друг от тримата директори е адвокат Райчо Котов. Името му стана известно от разследването на сайта Биволъ, получило международни награди, по аферата ДжиПиГейт, която се запомни с ареста на журналисти и висящо дело в прокуратурата, припомня изданието. Преди да оглави Автомагистрали Хемус, адвокат Котов е дългогодишен служител на Джи Пи Груп.
Невероятно, но факт: фирмата има по-малко служители дори от държавното – 141 срещу само 96 за частното и почти едноименно дружество. Още по-интересното е, че осигуряваните от него лица са едва 46 към декември 2019 г., когато вече се къпе в море от милиони на данъкоплатците.
Още по-интересно е, че един от тримата директори на фирмата е Асен Иванов Букарев, който е шампион с Левски и двукратен вицешампион с ЦСКА. Възловият клуб, в който се изявява 42-годишният в момента състезател, се оказва Витоша Бистрица, оказал се ковачница на кадри.
Друг от тримата директори е адвокат Райчо Котов. Името му стана известно от разследването на сайта Биволъ, получило международни награди, по аферата ДжиПиГейт, която се запомни с ареста на журналисти и висящо дело в прокуратурата, припомня изданието. Преди да оглави Автомагистрали Хемус, адвокат Котов е дългогодишен служител на Джи Пи Груп.
Според разследването на Биволъ адвокат Котов е лицето „Райчо“, което е получавало редовно комисионни от групата, която е подсигурявала експерти при провеждането на обществени поръчки с европейско финансиране. Инж. Анита Димитрова Котова (с моминско име Драганова) е геодезист и също “независим” експерт, като в някои от комисиите по ЗОП се явява заедно с Добри Кондов.
Няма коментари:
Публикуване на коментар