Българи в Холандия към Фандъкова: Защо заблуждавате и грабите столичани?

Група български служители на американската компания Doc Data в Северен Брабант представят колко реално струва транспорта в една от най-големите провинции на Кралство Нидерландия. Нашите сънародници там са възхитени от подредбата и синхрона във всяка една община, която са посетили през отминалия уикенд.

„Няма смисъл да сравняваме София и някой град в Северен Брабант. Просто българската столица е строена без мисъл през годините – хаос, струпвания на обекти със сивота и безмерност на едно място, а за сметка на това превръщането на зелени площи в зони за смет и разруха. Центърът на София не е всичко, но тази типична миризма на урина, която витае в подлези и ъгълчета на големите сгради, тук е немислима. Толкова градини и паркове никъде не сме виждали. Лентите са точно обособени – две ленти за автомобили, а по средата градина с дървета и цветя. Кръгови на всеки 300-400 метра, велоdownloadсипедните алеи са на половин метър от пътното платно, укрепени от страни с полегнали бетонови плоскости. Така дъждовната вода се отича правилно, не се създават локви. Пешеходците са от двете страни на пътя, те са в двете крайни ленти – паралелно на почитателите на колелата.

Няма струпване на хора, липсват обиди между участниците в движението. Автомобилите спират ВИНАГИ и правят път на останалите – велосипедисти и пешеходци. Най-изненадани останахме от цената на билетчето, което тук се води дневен билет за цялата провинция.

Важно е да уточним, че Северен Брабант е втората най-голяма нидерландска провинция с обща площ от 5 086 km², от които 162 km² са водна площ. Населението на провинцията е 2,415,946 нареждайки се на трето място по този показател.

В провинция Северен Брабант има 68 общини от които най-населените са Айндховен, Тилбург, Бреда и ‘с-Хертогенбос, които де факто са и четирите най-големи градове. Валвайк, Донген, Розендаал и др. са по-малки, но като цяло е по-малка от Софийска област (площ от 7059 km²).


Как холандците издават дневни карти за 12 лева, с които може да посетиш всички големи и средни населени места, без да чувстваш неудобство от пътуването, където във всеки автобус има ТВ и Видео, идеални седалки и меко пътуване, а в област София, за да отидеш до Ботевград или Костенец ти излиза тройно по-скъпо, ако включим прикачването от едно място на друго. За обиколка на околните населени места в Софийско ще олекнем поне с 60-70 лева, а и повече.

Тук контрольори няма, отваря се предната врата, която поема по 2 пътници едновременно, там шофьорът те очаква с картата. Останалите пътници – ученици, студенти, пенсионери, военни ветерани, инвалиди и социално слаби пътуват с карта от 43 евро на месец. Да уточним, че минималното заплащане на час е 8,87 евро. За 5 часа, ако работиш в Северен Брабант, то си закупуваш карта за цял месец. Така и не открихме следи от раздрани седалки, скъсани упътвания, кал по земята, вода по горните части на превозното средство, а на всичкото отгоре има автомати за безплатен чай и кафе на всяка гара.

Явно сериозно се точат средства от някой, за да има подобна цена за превоз на пътник в столицата

Защо това е възможно в Холандия, а напълно невъзможно в столицата на България. Просяци и клошари на гарите няма, няма мигрантски групи, които тормозят минувачите, липсват и дебели служители на реда, които да искат на всеки лична карта, както често се случва на Централна автогара София. Кметът Йорданка Фандъкова да обясни как билетчето стана 1,6 лева, а блъсканиците вътре и отвън са физически и психически тормоз, който тук в Холандия е абсурд да се случи“.

7plus7.net

Няма коментари:

Публикуване на коментар