Научихме от публикация на „Спаси София”, че в СОС е внесен доклад за ново отдаване на автобусни линии от МГТ на частни превозвачи. Предлогът е желание за извънсъдебно споразумение с „МТК Гроуп” преди окончателно решение на съда. Дневен ред на предстоящото на 28 април заседание на СОС.
Реално това е пореден опит за източване на обществени средства, чрез частни приятелски фирми. Припомняме, че през годините управляваната от десни партии София, чрез различни способи отдаде в разпореждане на частни фирми: къпалня „М.Луиза“, сметоизвозването, балирането, части от „Борисовата градина“ за „София ленд“, десетки детски ясли и градини, множество автобусни линии, множество маршрутни линии, крематориума в централните гробища, басейна в гр. Банкя, канализационната и ВиК мрежа на София, възложи на частници некачествени, но скъпи ремонти и много други.
С редки изключения, в почти всички тези случаи Столична община беше тоталния губещ от тези договори. Често, както и в посочения казус, след подобни договори дълго се обяснява, че договореностите се продължават за да не търпим огромни щети от неустойки или съд, без да се търсят причините и виновните за загубите, достигащи стотици милиони.
От договора и дереджето на планирането в СО става очевидно, че на този етап динамиката в развитието на МГТ в София не позволява сключването на дългосрочни договори с трети лица. Фактът, че от договорените преди линии 5 вече са закрити, а други 5 с променени маршрути, показва, че още при сключването си този договор е бил порочен, губещ за СО и не е бил в интерес на столичани. Категорично сме против подписването на договорите, защото сега нищо не се променило. Както и тогава, така и сега СО не е наясно как ще се променя схемата на МГТ след въвеждане на новите метроотсечки и метростанции. Единственият довод „за“ е, че с увеличението на превозният билет с 60% управляващите очакват повече средства, които да отиват в джоба на чиновниците, политиците и частниците!
Няма коментари:
Публикуване на коментар