Руски учени разчетоха параметрите на нов летателен апарат. Неговите характеристики превъзхождат всички съществуващи днес в света аерокосмически системи. Плануваната скорост на самолета е 4 километра в секунда, а товароподемността му – почти 21 тона. Това е нова аерокосмическа система, която е способна да изведе летателен апарат в космическото пространство и да го върне на Земята. Математическия модел „Бурана XXI век“ създадоха учените от Централния аерохидродинамичен институт „Жуковски“ (ЦАГИ), съобщи fbr.bg.
„Проектът е перспективен, но в същото време вече е значителен принос за научно-техническия напредък. Проведените изследвания позволяват на учените съществено да продължат с разработката на екологично приемливи аерокосмически и хиперзвукови систми, които са способни да направят реални бързите полети на огромно разстояние“, каза в интервю за телевизионен канал „Звезда“ Андрей Шустов – началник на отделението за перспективно развитие на авиационно-космическата техника към ЦАГИ.
"Двуглавият орел" на ЦАГИ
Новата аерокосмическа система е способна да извършва междуконтинентални полети за броени минути. Така, например полета от Москва до Австралия трае час. Суперсамолетът може да се нарече „двуглав орел“, защото учените от ЦАГИ избраха в качеството на самолет-носител двукорпусен модел.
„Изборът на тази схема на самолета-носител позволява да се окачат ракетни степени под крилото, което значително опростява наземната експлоатация на системата“, казва Валентин Бузулук – началник на сектор в отделението за перспективни развития към ЦАГИ.
„Двуглавият орел“ надминава свръхзвуков самолет. Той също има двукорпусен модел. След набиране на необходимата скорост, от „двуглавия орел“ се отделя трети самолет – въздушно-космическия. Всички тези три самолета са на тази аерокосмическа система. Тя е тристепенна, в силата на особеност на своето сглобяване.
Всичко за хората
Параметрите на руския летателен апарат на бъдещето са разчетени така, че полетите между континентите с излизане в космическото пространство може да се извършват с колкото може повече пасажери. Освен това, задължително условие е било и си остава безопасността на членовете на екипажа и пасажерите. На учените им предстояло да направят тежък избор – да изберат един от трите вида известни горива. Него избрали за хиперзвуковия самолет- ускорител и въздушно-космическия самолет в три варианта: керосин, метан и водород. При това, в качеството на окислител на горивото при всичките три случая се разглеждал само течния кислород.
Избраният вид гориво не само повишил сигурността на най-перспективния проект, но и в значителна степен повишил стартовата маса на суперсамолета до 20,9 тона. И сега, съгласно последните изчисления, аерокосмическата система може да превозва до седем човека – това са двамата членове на екипажа и пет пасажера. Петимата пасажери за съвършено новия вид транспорт се явяват голямо постижение.
Новата аерокосмическа система е способна да извършва междуконтинентални полети за броени минути. Така, например полета от Москва до Австралия трае час. Суперсамолетът може да се нарече „двуглав орел“, защото учените от ЦАГИ избраха в качеството на самолет-носител двукорпусен модел.
„Изборът на тази схема на самолета-носител позволява да се окачат ракетни степени под крилото, което значително опростява наземната експлоатация на системата“, казва Валентин Бузулук – началник на сектор в отделението за перспективни развития към ЦАГИ.
„Двуглавият орел“ надминава свръхзвуков самолет. Той също има двукорпусен модел. След набиране на необходимата скорост, от „двуглавия орел“ се отделя трети самолет – въздушно-космическия. Всички тези три самолета са на тази аерокосмическа система. Тя е тристепенна, в силата на особеност на своето сглобяване.
Всичко за хората
Параметрите на руския летателен апарат на бъдещето са разчетени така, че полетите между континентите с излизане в космическото пространство може да се извършват с колкото може повече пасажери. Освен това, задължително условие е било и си остава безопасността на членовете на екипажа и пасажерите. На учените им предстояло да направят тежък избор – да изберат един от трите вида известни горива. Него избрали за хиперзвуковия самолет- ускорител и въздушно-космическия самолет в три варианта: керосин, метан и водород. При това, в качеството на окислител на горивото при всичките три случая се разглеждал само течния кислород.
Избраният вид гориво не само повишил сигурността на най-перспективния проект, но и в значителна степен повишил стартовата маса на суперсамолета до 20,9 тона. И сега, съгласно последните изчисления, аерокосмическата система може да превозва до седем човека – това са двамата членове на екипажа и пет пасажера. Петимата пасажери за съвършено новия вид транспорт се явяват голямо постижение.
Няма коментари:
Публикуване на коментар