Един нагласен конкурс дава автобусни линии на фирма спонсор на ГЕРБ, Бойко кажи си!

Преди повече от 6 години в София се състоя скандалният уговорен „конкурс“ за отдаване на автобусни линии, спечелен от фирма - спонсор на ГЕРБ!
Стана публично известен запис, на който слушателят става свидетел как под ръководството на тогавашния заместник кмет на Б. Борисов г-н Велизар Стоилов, участниците в конкурса частни фирми и общинската такава, се договарят за цените и линиите, за които ще кандидатстват и как да не се конкурират – „за да нема дъмпинг” (Велизар Стоилов). Не беше необходимо показно да бъдат арестувани публично известните участници в договорките. Достатъчно беше ДАНС и прокуратурата да разследват и предадат на съда, тях и техните помагачи и съучастници след сигнала на групата съветници от БСП в СОС. 

Очаквахме и Бойко Борисов да отговори счита ли, че с приемане на оставката на собствения си заместник се изчерпва неговото участие в корупционната афера. От него първоначалният отговор беше – колкото повече от БСП атакуват Велизар Стоилов – толкова по-скъп ми става. За съжаление обаче, отговор не дойде от ДАНС и от прокуратурата. След публичния скандал и подадената оставка, Велизар Стоилов веднага бе назначен на работа, при явен конфликт на интереси, във фирма, собственост на В. Божков. 

Фирма на същия собственик беше свързана с ремонтите на улиците в над една трета от столицата, като тези ремонти са възлагани и контролирани от В.Стоилов. С предрешения конкурс СО отдаде на частни фирми 16 автобусни линии за срок от 8 години на скандално високи цени (с 1 лев на километър повече от цените на „Столичен автотранспорт” ЕАД). Това натовари бюджета допълнително с 9 млн. лева. 

Лошо управление на транспортните фирми и източване в полза на частниците, липсата на контрол доведе до обявяване на несъстоятелност на „Трамкар” ЕАД, а Столичното предприятие за автотранспорт тогава приключи 2008 г. със загуба от 11 млн.лв., като и до днес търпи щети от този нагласен „конкурс“, а ЦГМ на практика е във фалит. Преди 2 год. в СОС бе внесен доклад, с който се искаше спешно прекратяване на договора, от който “всеки ден общината губела“. Оказа се, че всички негативи от прекратяване на договора са за сметка на общината в т.ч. и „сгрешено“ с около 2 млн.лв. обезщетение за частният превозвач!?! След развихрилият се скандал, повдигнат от Георги Кадиев, с последно предупреждение бяха наказани заместник кметовете на СО Христов и Барбалов, а решението беше отменено. От тогава прекратяването на договора вече „не е спешно” и общината „губи всеки ден“ значителни средства.

Поводът да припомним тези стари факти е неотдавашното назначение на г-н Велизар Стоилов за експерт в парламентарната комисия по транспорт на 43 Народно събрание, с което нещата си идват на мястото и с продължаващото бездействие на общината. На практика се изясняват въпросите „Кой?”, „В интерес на кого?” и „Защо?” е нарушавал закона и защо органите не са се задействали.

Декларация, на Дискусионен клуб за социална местна политика

Още по темата:

Няма коментари:

Публикуване на коментар