Български дарителски форум и Фондация "Помощ за благотворителността България" отчетоха резултатите от кампанията DMS VARNA. На единния дарителски номер 17 777 са набрани 833 806 лв. от SMS-и.
За съжаление обаче не цялата сума ще отиде по предназначение. По данни на Българския дарителски форум до 10% от набраните пари за благотворителност отиват за покриването на други "пера". До пет процента от пратената сума отива за поддържането на номера, а останалите до 5% са предвидени за мобилните оператори в случай, че потребителят пратил SMS-а не си плати месечната сметка. Така излиза, че може да дарите един лев, а реално до кампанията или личността да достигнат само 90 ст.
Необходимостта от удръжката на мобилните оператори се обяснява, че именно чрез погасяване на месечното задължение към оператора се натрупват и парите за благотворителната кауза. Ако обаче абонатът не си плати сметката, то и неговото дарение няма да бъде преведено, а това обезсмисля взимането на тези 5 процента от страна на мобилния оператор. Компанията дарява само парите, които са постъпили от месечните сметки.
Необходимостта от удръжката на мобилните оператори се обяснява, че именно чрез погасяване на месечното задължение към оператора се натрупват и парите за благотворителната кауза. Ако обаче абонатът не си плати сметката, то и неговото дарение няма да бъде преведено, а това обезсмисля взимането на тези 5 процента от страна на мобилния оператор. Компанията дарява само парите, които са постъпили от месечните сметки.
Има сериозно разминаваме между това, което се твърди от Българския дарителски форум и Mtel. В редакцията на Livenews постъпи отговор от мобилната компания по повод на разпределението на парите от SMS дарения.
"Мтел никога не е начислявала такси за обслужване на дарителски номера. Решението на Мтел е да не задържа част от цената на SMS-а и затова цялата дарена от клиента сума се предоставя на съответната организация, в полза на която е направено дарението. Успоредно с това в случаите, когато клиентът е изпратил SMS, а не е покрил задълженията си по фактурата след това, компанията е тази, която покрива дарението."
Това обяснение на компанията противоречи на твърденията на Българския дарителски форум и поражда съмнения относно честността при разпределението на парите от SMS даренията. Крайно време е хората да знаят, че дарената сума от тях отива изцяло и конкретно за кампанията, която са избрали.
ОЧАКВАЙТЕ ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ТЕМАТА!
Няма коментари:
Публикуване на коментар