НАЧАЛНА СТРАНИЦА

Страници

РАЗСЛЕДВАНЕ НА LIVENEWS: Пари от SMS дарения се губят по веригата

Български дарителски форум и Фондация "Помощ за благотворителността България" отчетоха резултатите от кампанията DMS VARNA. На единния дарителски номер 17 777 са набрани 833 806 лв. от SMS-и.

За съжаление обаче не цялата сума ще отиде по предназначение. По данни на Българския дарителски форум до 10% от набраните пари за благотворителност отиват за покриването на други "пера". До пет процента от пратената сума отива за поддържането на номера, а останалите до 5% са предвидени за мобилните оператори в случай, че потребителят пратил SMS-а не си плати месечната сметка. Така излиза, че може да дарите един лев, а реално до кампанията или личността да достигнат само 90 ст.

Необходимостта от удръжката на мобилните оператори се обяснява, че именно чрез погасяване на месечното задължение към оператора се натрупват и парите за благотворителната кауза. Ако обаче абонатът не си плати сметката, то и неговото дарение няма да бъде преведено, а това обезсмисля взимането на тези 5 процента от страна на мобилния оператор. Компанията дарява само парите, които са постъпили от месечните сметки.

Има сериозно разминаваме между това, което се твърди от Българския дарителски форум и Mtel. В редакцията на Livenews постъпи отговор от мобилната компания по повод на разпределението на парите от SMS дарения.

"Мтел никога не е начислявала такси за обслужване на дарителски номера. Решението на Мтел е да не задържа част от цената на SMS-а и затова цялата дарена от клиента сума се предоставя на съответната организация, в полза на която е направено дарението. Успоредно с това в случаите, когато клиентът е изпратил SMS, а не е покрил задълженията си по фактурата след това, компанията е тази, която покрива дарението."

Това обяснение на компанията противоречи на твърденията на Българския дарителски форум и поражда съмнения относно честността при разпределението на парите от SMS даренията. Крайно време е хората да знаят, че дарената сума от тях отива изцяло и конкретно за кампанията, която са избрали.

ОЧАКВАЙТЕ ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ТЕМАТА!

Няма коментари:

Публикуване на коментар