"Глас народен" са възмутени от изказване на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и са й посветили дълъг статус в страницата на партията във Фейсбук.
КАК ТАКА ЗА 4 ГОДИНИ ЦЕНАТА НА КИЛОМЕТЪР МАГИСТРАЛА СКОЧИ ДВОЙНО?
Министърката на регионалното развитие Лили Павлова ведро обяви цена от 560 млн. лв. = 274 млн. евро за 60 км.
Най-накрая стана ясно защо Лиляна Павлова е толкова лъчезарна на фона на общия мрак в българския политически живот. Стана ясно и защо тя е винаги отличничка в кабинетите на Борисов.
Вчера министърът на регионалното развитие представи политическия си кабинет и обяви приоритетите в работата на министерството през следващите години. Един от тях е отсечка на магистрала „Хемус” към Плевен догодина.
Павлова заяви, че 60-километровият участък между Ябланица и разклонa между Плевен и Ловеч от магистрала "Хемус" е един от най-големите строителни обекти с шанс да започне строежа още лятото ако финансирането бъде осигурено от бюджета. То ще бъде разделено на два лота, които ще бъдат възложени поотделно.
Дължината на трасето е 60 км., а стойността за изграждане му - 520 млн. лв.!!! В евро - 274 млн. или 4, 5 млн. евро за километър!!!
Извинете, може ли да повторите?
520 млн. лева за 60 километра?! А всички обвиниха в корупция Тройната коалиция заради договора с португалците, които щяха да построят цялата магистрала "Тракия" за 515 млн. евро. "Защото там държавата беше вкарана в една изключително неизгодна ситуация", казва и Росен Плевнелиев. Само преди 4 години (на 6 Февруари 2010 г.), тогавашният министър на регионалното развитие и благоустройството и сегашен президент, Росен Плевнелиев заяви в радио интервю, че най-ниската оферта за километър магистрала е около 2,2 млн. евро.
ЕТО И ОТКЪСА ОТ ИНТЕРВЮТО НА ПЛЕВНЕЛИЕВ ПРЕД "ДАРИК" ОТ 6 ФЕВРУАРИ 2010 Г.: ВОДЕЩ: Вчера отворихте офертите с цените за първият от участъците на магистрала „Тракия”, който възнамерявате да строите. Оферта, най-ниската, на „Трейс Груп Холдинг”, това впрочем е едно обединение – магистрала „Трейс”, в което влизат няколко фирми от тази група, дава 137 868 000 лева. Тоест, това са към 70 млн. евро и според изчисления, които четох, вие ще кажете дали са верни, това са около 2 200 000 евро на километър. РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ: Точно така. ВОДЕЩ: Другите дават цени, останалите трима, чиито оферти сте отворили, между 250 и 300 млн. лева, тоест цената нараства до двойно, според други фирми. РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ: До тройно бих казал. От 138 до 300 млн. лева си е направо тройно…
По елементарни сметки от изказването на Павлова излиза, че отсечката от 60 км. ще струва на километър около 4 500 000 ЕВРО!!! Или толкова, колкото на километър струваше магистралата за Перник…
Може би осoвата линия ще е от злато, г-жо Министър?! Още повече, че този път не се търси инвеститор, а ще се взима директно от държавния бюджет. Още повече, че не са отворени офертите за фирмите изпълнители.
Добре, че не строите цялата магистрала „Тракия” ,защото около 360 км. биха излезли 3, 120 млрд. лв. А ако и не платите на подизпълнителите, можете да реализирате чиста печалба от 520 млн. лв. За Вас.
Няма коментари:
Публикуване на коментар