НАЧАЛНА СТРАНИЦА

Страници

СКАНДАЛ В ПРАВИТЕЛСТВОТО: 207 000 лв. за сайт, 120 000 за вратовръзки и шалове

В първите седмици на новото правителство Администрацията на Министерския съвет ударно е обявила обществени поръчки за стотици хиляди за изработката на анализи, мобилни приложения, мъжки вратовръзки, дамски шалове, както и за "измерване на времето" и други, съобщи БГНЕС.
Общото между четирите обществени поръчки на обща прогнозна стойност 675 000 лв., с ДДС, е, че те се финансират със средства от европейските фондове, а служителите, които са отговорни за обявените обществени поръчки, са на пряко подчинение на вицепремиера по икономическата политика и европейските фондове Томислав Дончев.

Измерване на времето за 78 000 лв.

До 78 000 лв. ще даде МС за "изготвяне на методология за извършване на национално проучване за определяне цената на времето". От заданието става ясно, че се очаква кандидатите за изпълнители да са социологически агенции. От администрацията на МС са обявили следните мотиви за нуждата от "измерване на времето": "големите инфраструктурни проекти в България все по-често са обект на анализ "разходи-ползи". Спестеното време е най-голямата икономическа полза от такива проекти – това поражда нуждата от актуални данни за цената на времето, които да бъдат използвани при анализа на проектите." Целта на проучването е да определи цената на единица време (например 1 час) при: бизнес и лични пътувания в градски и междуградски превози.

Критерият за избор на изпълнител е оферта с "най-ниска цена". Средствата, с които ще се плати "измерването на времето", са от европейските фондове по Оперативна програма "Техническа помощ". Срокът за кандидатстване е 14 януари 2015 г.

Мъжки вратовръзки, дамски шалове, флашки, химикалки за 120 000 лв.

Друга от обществените поръчки, които Администрацията на МС е обявила в последните дни на 2014 г., е на стойност до 120 000 лв. и е за доставка на рекламни и информационни материали за популяризиране на Българо-швейцарската програма и на Норвежкия финансов механизъм.

Изпълнителят трябва да осигури доставката на 150 мъжки вратовръзки и 150 дамски шалове с логото на Българо-швейцарската програма. Доставката на 200 чадъра с логото на Норвежкия финансов механизъм е друга част от заданието. Общо за популяризиране на двете програми трябва да се изработят 500 луксозни и 650 обикновени химикалки, 1500 хартиени папки, 1400 флашки, 500 текстилни и 400 хартиени торби, тефтери, календари, стикери, два рекламни банера и други.

Изпълнителят на обществената поръчка ще се избере на база икономически "най-изгодна оферта". Средствата, с които ще се плати на доставчика на рекламните материали, са от бюджета на Българо-швейцарската програма и на Норвежкия финансов механизъм. Срокът за подаване на офертите е 02 февруари 2015 г.

(Не)нужен анализ за 270 000 лв.

До 270 000 лв. се готви да плати правителството за изготвянето на анализ на дейността на 27-те областни информационни центрове, чиято задача е да популяризират европейските фондове сред жителите на областните градове. Заданието на обществената поръчка буди много въпроси около смисъла и необходимостта от подобен тип проучване.

От заданието става ясно, че целта на проучването е "да се идентифицират ефективните практики и да бъдат отправени препоръки за стратегическото планиране и структуриране на мрежата от 27 ОИЦ за програмен период 2014-2020". В същото време един от въпросите, на който изпълнителят на заданието ще трябва да намери отговор, е: "да се докаже необходимостта от съществуването на мрежата от 27 ОИЦ през програмен период 2014-2020 г." Не е ясно защо подобен анализ въобще е необходим и с оглед на факта, че съществуването на 27-те ОИЦ в новия програмен период е подробно разписано в новата Оперативна програма "Добро управление" 2014-2020. Програмата вече е изпратена от това правителство за одобрение на Европейската комисия и в нея българската администрацията е защитила необходимостта от отпускането на европейски средства за издръжката на въпросните ОИЦ. От създаването си областни информационни центрове се финансират от европейските фондове чрез Оперативна програма "Техническа помощ". Във всеки от тях работят по 2-3 експерти по европейски фондове, чиято работа сега ще бъде анализирана, за което ще се плати отново с пари на европейския данъкоплатец по ОПТП. Възлагането на дейността на външен изпълнител повдига и още един въпрос – каква е функцията на Централното координационно звено към Министерския съвет, част от което е и Управляващия орган на ОПТП, за да се аутсорсва изготвянето на анализ. Трудно би могло да се допусне, че в България има по-добри експерти в частния сектор, които ще са по-добре запознати с дейността на ОИЦ-те и европейските регламенти от самите държавни експерти, които работят с еврофондовете.

Критерият за избор на изпълнител е икономически "най-изгодна оферта", а срокът за кандидатстване е 12 януари 2015 г.

Мобилно приложение, оптимизация на сайт и изработка на банер за 207 000 лв.

Друга от обществените поръчки, чиято прогнозна стойност може да е повод за последваща проверка и евентуално налагане на санкции от страна на Европейската комисия спрямо България, е за 207 000 лв.

Срещу тази сума изпълнителят, който бъде избран от Администрацията на МС, ще трябва да извърши оптимизация и няколкомесечна поддръжка на интернет-портала на европейските фондове www.eufunds.bg, да изработи мобилно приложение за iOS, Android и Windows на портала, два рекламни банера и да ги позиционира в пет интернет-сайта, които ще бъдат посочени от възложителя.

От заданието става ясно още, че в сумата е включена и стойността за разпространението на рекламните банери, които трябва да получат минимум 2 500 000 импресии. Мобилното приложение за смарт-телефони и таблети трябва да бъде на български и на английски език. От изпълнителя се изисква също така да извърши "класическа SEO (оптимизация на сайт за търсачки), което следва да доведе и косвени цели като дигитален PR и онлайн репутация за сайта www.eufunds.bg".

Критерият за избор на изпълнител е икономически "най-изгодна оферта", а срокът за кандидатстване е 20 януари 2015 г. Средствата по покриване на разходите ще са за сметка на европейските фондове по Оперативна програма "Техническа помощ".

България вече бе санкционирана от Европейската комисия заради разходване на европейски средства за популяризиране на дейности по Програмата за развитие на селските райони. Преди две години стана ясно, че бивши ПР-ки на тогавашния земеделски министър Мирослав Найденов са спечелили обществена поръчка за 50 000 лв. за създаването и поддръжка на Facebook-страница на ПРСР. Причината за санкцията бе съмнението за предрешеност на избора на изпълнител и високата цена на услугата, чийто възложител е било МЗХ.

Няма коментари:

Публикуване на коментар