Как Facebook започва да ни подслушва?

Наскоро Facebook обяви две нововъведения в мобилното си приложение, с които подхожда по два съвсем различни начина по отношение на сигурността на личните данни.

 С първото от тях електронният гигант окуражава новите си потребители да споделят публикации единствено с техните приятели, а не с всички потребители, както социалната мрежа приемаше по подразбиране до момента. За вече регистрираните потребители Facebook са приготвили старата услуга “Privacy Dinosaur”, с помощта на която те ще могат да проверят какво и с кого споделят. Служители на Facebook уверяват, че с връщането на животинския талисман компанията не изпраща скрито послание към потребителите си, а просто използва неговата разпознаваемост.

С втората функционалност от Facebook показват, че според тях регистрираните в социалната мрежа се чувстват комфортно в споделянето на всяка дребна подробност от живота си. Инициативата има за цел да внедри нова функция в мобилната апликация на Facebook, с която компанията буквално да подслушва какво се случва в стаята, в която се намира мобилният ви телефон. Софтуерът активира микрофона на смартфона и подслушва околната среда, за да открие познати мотиви от песни и телевизионни предавания или филми, които гледате в момента. Ако разрешите на Facebook да подслушва, социалната мрежа ще може да отбелязва какво гледате или слушате в момента. Така например, когато напишете статус във Facebook, след вашия текст ще се появява надпис “is watching an episode of Games of Thrones”, например.

“Целта е да се улесни максимално начина, по който споделяме части от поп културата в социалните мрежи,” пише Райън Тейт от технологичното издание Wired.

От Facebook подчертават, че новата функция ще е достъпна, само ако потребителят пожелае. Марк Зукърбърг е наясно, че след разкритията на бившия агент на ЦРУ – Едуард Сноудън, хората не са особено склонни да поверят изцяло телефоните си на Facebook, като дори разрешат на социалната мрежа да ги подслушва по подразбиране.

Засега функцията ще е достъпна само в САЩ, а човек от PR отдела на Facebook подчертава, че самите записи няма да се съхраняват на сървъри, а само “код”. “Не записваме аудио или звук, изпращяйки го на Facebook или на някакви сървъри,” казва говорителят Момо Жоу. “Превръщаме аудиото в код, който не може да бъде превърнат отново в аудио файл, след което го сравняваме с код от нашата база данни.”

Ако даден потребител заяви желанието си да има въпросната функция, то тя ще бъде активна, само когато той съчинява статус. Подслушването ще се извършва само от приложенията на Facebook за мобилните операционни системи iOS и Android и няма да е възможно през стационарни компютри и лаптопи. Разбира се, потребителят ще знае точно кога микрофонът на смартфона му оживява, тъй като на екрана ще се появяват две малки сини линийки. От компанията уверяват, че във всички други случаи микрофонът няма да събира каквато и да е информация.

Целият принцип на работа на новото приложение много напомня на GPS таговете, които Facebook прикача към публикациите, базирайки ги на географското разположение на съответното мобилно устройство. Интересна подробност е, че независимо дали въпросният потребител пожелае да прикачи въпросния таг, или не, то информацията ще бъде изпратена в базата данни на Facebook, но без да се асоциира със съответния профил в социалната мрежа. Всичко това компанията прави, за да попълни базата си данни и да научи каква музика и какви филми гледат нейните потребители. В бъдеще, при използването на тази функция на много мобилни устройства в целия свят, тя ще изиграе роля и при таргетирането на рекламите в социалната мрежа.

От компанията казват, че са прекарали 1 година в разработване на приложението, както и в създаването на каталог от милиони песни и 160 телевизионни канала, с които ще се сравнява подслушаното от потребителите.

Анализатори разчитат, че новата функция ще увеличи шансовете на Facebook да открадне част от потребителите на Twitter, които се вълнуват от това какво гледат и слушат техните приятели и идоли.
Автор: teenproblem.net

Няма коментари:

Публикуване на коментар