България - страната на евтиното море

Снимка: Bgpravda
Въпреки желанието на българските туроператори България да се рекламира на първо място като балнео и СПА дестинация, в съзнанието на чуждите туристи и туроператорски фирми тя е предимно морска дестинация.

Това показва проучване на МИЕТ по  проекта за разработване на стратегия за бранд "България". "Не можем да избягаме в морския и планински туризъм. Балнео и СПА туризмът имат дадености и търсене. Засега за съжаление въпреки страхотните възможности България не се приема като дестинация за културен туризъм", коментира Юлиян Добрев от Обединението за бранд "България".

Четири държави са преки конкуренти на България в областта на туризма - Гърция, Турция, Австрия и Чехия.
Като дестинация за летен туризъм се конкурираме с Гърция, Турция, Хърватска, Италия и Испания, при зимния -  с Австрия и Италия, а при СПА и балнео туризма наш главен конкурент е Чехия.  За съжаление, засега България не превъзхожда с нищо преките си конкуренти, показва още проучването.

През 2011 г. общият брой на туристите дошли в България е 8,7 млн., като от тях 4,5 млн. са избрали страната, за да прекарат в нея ваканцията си.

Bnews.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар