loading...

сряда, 27 август 2014 г.

Извадете рапорт РЕГ.№ 2826/27.05.2003 г.

Рапортът на бившия началник на РЗ „Сигурност” РДВР – София Николай Начев от 5 януари 2004 година е безпрецедентен и убийствен с оценките си за спецслужбите по времето на Бойко Борисов като главен секретар на МВР.
До този момент не е известно служител на МВР да е напуснал МВР с посочена толкова категорично ясно позиция, че:

„Проблемите в борбата с престъпността започват най-напред с ръководството на МВР”… Допустимо ли генерал, вместо да координира работата между службите, каквито са законовите му задължения /визиран е Бойко Борисов/ да симулира дейност чрез публични изяви, да разчиства лични сметки с неудобни служители на МВР, които изпълнявайки служебните си задължения биха застрашили частните му интереси? Да не говорим за това, че едва ли би могъл с биографията си да бъде образец на служителите, стоящи под него в йерархията. Какъв пример за служителите на МВР са нерегламентираните контакти на този генерал с по негови думи „обекти на службите” без Ваша санкция и без да Ви е докладвано за резултатите от тях? И какво се случи по-късно след неговите срещи с тези лица? Нима за Вас не е очевидно това, което е очевидно за множество служители на МВР и вече придоби унизителна гражданственост?…

Съвсем логично е при тази ситуация във Висшето ръководство на МВР да има служители с нелицеприятни факти в своята биография, в т.ч. и с връзки и съпричастност към силови структури, обслужване интересите на хора със съмнителен бизнес в областта на контрабандата, разпространението на наркотици, проституцията, изнудването и рекета и пр. Реално босовете на наркоканалите и контрабандата спокойно си управляват ”бизнеса”, а на обществото се поднасят „дребни риби” – бушони”.

Рапортът, който публикува АФЕРА носи рег. №3 от 5.01.2004 година – МВР – РДВР – София.
В него има един изключително ключов момент: Николай Начев, бивш шеф на Икономическото направление в НСС, изрично е отбелязал, че е алармирал тогавашния министър на МВР Георги Петканов с предишен рапорт с рег. №2826/27 май 2003 година.
В ПРЕДИШНИЯ РАПОРТ /рег. № 2826/27 май 2003 година/ДОКЛАДВАХ РЕДИЦА ПРИМЕРИ ЗА ТОВА КАК ИЗТИЧА ИНФОРМАЦИЯ ОТ МВР КЪМ ПРОВЕРЯВАНИ ОБЕКТИ, А ТАКА СЪЩО И КАК ХОРА ОТ РЪКОВОДСТВОТО НА МВР, БЕЗ ПРИТЕСНЕНИЕ, СЪЗДАВАТ ПРЕЧКИ ПРЕД ПРОВЕРКАТА НА ТАКИВА СЛУЧАИ. ПОДОБНО Е ПОЛОЖЕНИЕТО И С ПРОВЕРКАТА НА СИГНАЛИТЕ ЗА КОРУПЦИЯ СРЕД ВИСШИТЕ ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ, В ТОВА ЧИСЛО И ТАКИВА, КОИТО СА ПОЛИТИЧЕСКИ ФИГУРИ ВЪВ ВЛАСТТА… СЪС СИЛИТЕ НА МВР СЕ ОСИГУРЯВА ЗАЩИТА НА ПУБЛИЧНИ ФИГУРИ ОТ ВИСОКО НИВО, В ТОВА ЧИСЛО И ПОЛИТИЧЕСКИ ЛИЦА.
Голяма част от средствата на МВР се използват за разчистване на сметки, отстраняване на конкуренти, решаване на големи частни имуществени и политически интереси”, пише подп. Николай Начев.
Вместо да се действа по рапорта на Начев, ръководството на МВР пресира и упражнява натиск върху алармиралия.

Подп. Начев заявява, че още в първия си рапорт е сигнализирал, че е пагубно закриването УМИШЛЕНО на едни от най-работещите по икономически престъпления звена в НСС: „Всичките ми опити за разговор по тези теми с директора на НСС се провалиха. Той всячески се стараеше да ги избегне, да ги отрече, че ги има, и ЧЕ АКО ИМА ПРОБЛЕМИ, ТО ТЕ ИДВАТ ОТ СТРАНА НА ГЛАВНИЯ СЕКРЕТАР НА МВР /БОЙКО БОРИСОВ/ И МИНИСТЪРА.

Информационните възможности на НСС се превръщат в инструмент за постигане на лични цели, в това число облагодетелствуване в противоречие със ЗМВР. В този вид НСС е твърде удобна не само за престъпните субекти, но и за някои висши служители в държавната администрация, корупционно свързани с тях.”
През 2004 година главен секретар на МВР е Бойко Борисов.
Вътрешен министър е Георги Петканов.
Шеф на НСС е Иван Чобанов.
Зам-шеф на НСС е Иван Драшков.

В рапорт рег. №2826/27 май 2003 година СА ПОСОЧЕНИ КОНКРЕТНИ ИМЕНА, КОНКРЕТНИ СХЕМИ, СВЪРЗАНИ И С ЛИЦЕТО БОЙКО МЕТОДИЕВ БОРИСОВ. СЛЕД ПУБЛИКАЦИЯТА НА АФЕРА, „ГОЛЕМИТЕ” МОНОПОЛНИ МЕДИИ, КАКТО И ТЕЛЕВИЗИИ, КОИТО ИЗОБЩО НЕ СА ПОД КОНТРОЛА НА БОРИСОВ, ОСТАНАХА ГЛУХОНЕМИ.
МЪЛЧАТ И „ГЕНЕРАЛИТЕ”, които вкупом обявиха Бареков за фалшификатор, изперкал, слънчасал и директно си позволиха да заплашват всеки, който се осмели да вади документи за тъмното минало на лицето Бойко Методиев Борисов.
АФЕРА за пореден алармира прокуратурата – да се размърда не само за публикувания рапорт от АФЕРА, НО И ЗА ПРЕДХОЖДАЩИЯ ГО С РЕГ. НОМЕР 2826/27 МАЙ 2003!

Ето пълния текст на рапорта на подп. Николай Начев:


ДО
МИНИСТЪРА
НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
ЧРЕЗ
ДИРЕКТОРА НА РДВР – СОФИЯ
РАПОРТ
от подп. Николай Илиев Начев
нач. на РЗ “СИГУРНОСТ” РДВР – София
ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
На 27 май 2003 година, подадох рапорт до Вас, per.№2826, в който поставих редица сериозни според мен служебни проблеми.
Очаквах намеса от Вас или Ваше разпореждане на друг
ръководен служител на МВР за решаване на тези проблеми. Вместо това, в изпълнение на Ваша резолюция, бях изпратен на реподбор, узаповеден от Директора на РДВР – София. Резултатите от тази проверка не ми бяха съобщени и най-вероятно това е обичайна практика в системата на МВР.

По сила на служебно стекли се обстоятелства, малко по-късно, дадох за втори път съгласие и бях подложен отново на полифизиографско изследване /детектор на лъжата/ от институция извън МВР. В рамките на това изследване, освен че бях запознат с резултата от него, случайно ми станаха известни и резултатите от изследването в МВР. С учудване и изненада разбрах, че при аналогични въпроси и при двете изследвания, оценката при институцията извън МВР са категорични “не лъже”, докато оценките от първото изследване, проведено в МВР са некатегорични, вероятностни, което съгласно прилаганите методики не се допуска т.к. единствено възможни отговори са “лъже” или “не лъже”.

Очевидно Ръководството на МВР, вместо да потърси възможност за решаване на поставените проблеми, чрез процедурата по реподбор, намери другата възможност – да отстрани служителя, поставящ неудобни въпроси. До този момент само бях чувал за това, че тази процедура се използва за изпълнение на поръчки на Ръководството на МВР срещу неудобни служители, но сега лично се уверих в това. Тенденциозното отношение на представителите на “Инспектората” при проверката за която докладвах в предишния рапорт, беше пренесено на друго ниво и с други средства. Няма съмнение, че това тенденциозно отношение от страна на ръководни служители на МВР, не може да бъде прилагано без Ваша подкрепа.

Дори и в отпуск по болест, след като са ми направени три тежки операции през 2003 година, натиска върху мен продължи и на мен ми бе отделено специално внимание, лично от страна на ген.майор Манчев, но не за решаване на служебни проблеми, а за проверка дали са правомерни представените от мен болнични листове. Нали и двамата разбираме добре, че никой нормален човек не би се подлагал на операции за да взема болнични листове и никой висш служител на МВР, в лицето на един генерал, чрез елементарна проверка на болничните листове проявява грижа за здравословното състояние на един офицер от МВР? Тази работа би могла да бъде свършена от далеч “по – незаети” служители на МВР, на които това им е работа.

Едва ли проблема на МВР съм аз и такива като мен и едва ли проблемите на борбата с престъпността могат да бъдат решени по този начин. Очевидно не, тъй като проблемите в борбата с престъпността започват най напред с Ръководството на МВР.
Допустимо ли е според Вас, “Инспектората” на МВР, в лицето на неговия Директор да опорочава вътрешно ведомствена проверка, като изпълнява подобна поръчка?
Допустимо ли е генерал от МВР, началник на кабинета на Министъра да анализира болнични листове – елементарна и несвойствена за него работа или да оказва натиск върху лекари от Медицинския институт на МВР?

Допустимо ли е друг генерал, директор на Национална служба, да дава директни указания към свои подчинени от рода на “не работете активно за да не ни пишат във вестниците”?
Допустимо ли е трети генерал, вместо да координира работата между службите, каквито са законовите му задължения, да симулира дейност чрез публични изяви, да разчиства лични сметки с неудобни служители в МВР, които изпълнявайки служебните си задължения биха застрашили частните му интереси? Да не говорим за това, че едва ли би могъл с биографията си да бъде образец на служителите, стоящи под него в йерархията. Какъв пример за служителите на МВР са нерегламентираните контакти на този генерал с по негови думи “обекти на службите” без Ваша санкция и без да Ви е докладвано за резултатите от тях? И какво се случи по-късно след неговите срещи с тези лица?

Нима за Вас не е очевидно това, което е очевидно за множеството служители на МВР и вече придоби унизителна гражданственост?
Оставиха се или бяха назначени на ключови постове удобни лица, а се подтискат или отстраняват добросъвестни служители, работещи съгласно ЗМВР. Не е ли такъв пример отстраняването на Ръководството на РДВР Ловеч?

Съвсем логично е при тази ситуация във Висшето ръководство на МВР да има служители с нелицеприятни факти в своята биография в т.ч. и с връзки и съпричастност към силови структури, обслужване интересите на хора със съмнителен бизнес в областта на контрабандата, разпространението на наркотици, проституцията, изнудването и рекета, посредничеството при “връщане” на незаконно отнети МПС и пр.

Реално босовете на наркоканалите и контрабандата спокойно си управляват “бизнеса”, а на обществото се поднасят “дребни риби” – бушони. Нито един едър контрабандист не е заловен и осъден ефективно. Те стават жертви на престрелки, а контрабандата си продължава.
С тези факти ние се сблъскваме ежедневно в своята работа. В предишния рапорт докладвах редица примери за това как изтича информация от МВР към проверявани обекти, а така също и как хора от Ръководството на МВР, без притеснение, създават пречки пред проверката на такива случаи. Подобно е положението и с проверката на сигналите за корупция сред висши държавни служители в т.ч. и такива, които са политически фигури във властта. Несъмнено е, че на обществото се поднасят случаи с дребни подкупи на държавни служители от по-ниско стоящите нива, а със силите на МВР се осигурява защита на публични фигури от високо ниво, в т.ч. и политически лица.

Естествено логична последица от всичко това е симулиране на дейност пред обществото чрез показни публични изяви, непрекъснато оплакване от липса на средства, от пропуски в законодателството и паралелно фактически вътрешно прикриване на проблемите в МВР, блокаж на ефективните структурни звена в т.ч. и закриване на някои от тях.
Несъмнено една голяма част от средствата на МВР се използват за разчистване на сметки, отстраняване на конкуренти, решаване на голями частни имуществени и политически интереси.

Отново ще спомена докладвания в първия рапорт до Вас пример със закриването на едни от най-работещите направления в НСС по линия на защита на икономическата и вътрешна сигурност. Всичките ми опити за разговор по тези теми с Директора на НСС се провалиха. Той всячески се стараеше да ги избегне, да ги отрече, че ги има и че ако има проблеми то те идват от страна на Гл. Секретар и Министъра на МВР. От тези разговори се наложи извода, че Директора на НСС не желае да работи по проблемите на Националната сигурност, а плете дребни интриги, обезпечаващи безпроблемното му пребиваване на този пост. Убеден съм, че закриването на направленията “Икономическа сигурност” и “Вътрешна сигурност” не е случайно, а целенасоченото превръща НСС в неефективна и бездействаща и не оставя никакви надежди, че може да се работи по вменените от ЗМВР задачи.

Нещо повече. Информационните възможности на НСС се превръщат в инструмент за постигане на лични цели, в това число и облагодетелстване в противоречие със ЗМВР. В този вид НСС е твърде удобна не само за престъпните субекти, но и за някои висши служители в Държавната администрация, корупционно свързани с тях. Към момента на закриване на посочените по-горе направления в НСС се проверяваха сигнали за корупция на няколко зам. министри, министри и ръководни служители в Изпълнителната власт, както и нерегламентирани контакти на служители от МВР с представители на незаконния бизнес.

Резонен е въпроса. Къде се намира сега тази огромна информация? За какво и от кой се използва или защо се затаява?

В пълен унисон с вътрешното поведение в системата е отношението и взаимодействието към Прокуратурата и Съда. Ръководни служители на МВР публично прехвърлят вътрешните проблеми и липсата на резултат в борбата с престъпността върху Прокуратурата и Съда. Сред съвестно работещия ръководен и изпълнителски състав на МВР съществува несигурност, подозрение и притеснение в работата им. Тази обстановка е нетърпима и стресираща.
Не бях подминат и аз от подобно въздействие. Лично бях обвинен от Гл. Секретар, че в работата си съм осъществявал много близки връзки с Прокуратурата, което всъщност е в рамките на необходимото и обичайното, но ‘ според него явно е грях. За съжаление и това обвинение е не само персонално, а негова публична позиция.
Всички тези съществуващи и търпяни от Висшето ръководство на МВР проблеми, налагат извода, че не може да се очаква подобрение в работата, а напротив тенденциите се влошават и ще се влошават. Това не дава никаква надежда в мен, а навярно и за много такива като мен служители на МВР, че може да се работи нормално, съгласно изискванията на ЗМВР.

Господин Министър, Постарах се да изчерпя всички възможности за поставяне и решаване на проблемите, които са в компетенциите на ръководствата над мен и възпрепятстват нашата работа. Поставям само служебни проблеми, но напълно съзнавам, че липсва политическа основа за тяхното решаване. Считам, че съвестно съм изпълнявал своите задължения по закон, което заедно с връчената ми от Вас през 2003 година най-висока служебна награда за системата на МВР, вместо да ми донесе професионално удовлетворение, доведе до трайното ми служебно преследване от иначе бездействащата апаратна машина на МВР на най-високо ръководно ниво.

Поради посочените по-горе причини, не мога да си позволя да не се разгранича от това ръководство на МВР. Именно това е причината чрез този рапорт да поискам и моля да бъда освободен от системата на МВР, на основание чл.253, ал.1, т.4 от ЗМВР,незабавно, считано от 5 януари 2004 година.

В случай на несъгласие от Ваша страна относно срока, моля настоящия рапорт на основание чл.255, ал. 2 да се счита за предизвестие за напускане на системата на МВР.
Отп в 4 екз.
№1 – Адресата
№2 – Директор РДВР
№3 – Директор НСС
№4 – Нач. РЗ”С”
Изп. – Н. Начев
Нап. – Н. Начев Нач.РЗ „Сигурност”
Подполковник: ………………….
/Николай Начев/
05.01.2004 г.
Afera.bg

Няма коментари :

Публикуване на коментар