Пропускане към основното съдържание

Валерия Велева направи най-унизителното си интервю с Делян Пеевски

Топ журналистката на медийния магнат Тошо Тошев - Валерия Валева е първата, която се претече и направи захаросано интервю с новия шеф на ДАНС Делян Пеевски. Велева се намъкна в новия кабинет на Пеевски "по пантофи" и зададе умопомрачителни въпроси към "всевишния".
В отговорите той се представя като Левски. Готов е да умре за народа, едва ли не. Такова интервю не бяхме чели скоро. Но... дъното е безкрайно. Интервюто е публикувано в днешния брой на вестник Преса.

Намираме ви, г-н Пеевски, вече в кабинета на директора на ДАНС, само час след като бяхте избран от парламента на този пост. Какво заварихте тук, виждам, че бюрото ви е абсолютно празно?
Да, кабинетът е абсолютно изпразнен. Започвам веднага работа, държавата не чака.

Как ви прие агенцията?
Много добре. Направих първо среща с моите предшественици, г-н Казаков беше тук. Заедно с директорите го изпратихме с достойнство. Ще работя утре и вдругиден, в понеделник ще направя съвещание с ръководния екип.

Какво ви каза г-н Казаков?
Молбата му беше да има приемственост. Отговорих му, че ако всичко е било в рамките на закона, ще има.

Защо искахте да оглавите точно тази агенция?
Решението го взех след поканата на премиера, защото смятам, че имам дълг към държавата, и защото съм убеден, че България се нуждае от много решителни действия в момента. Смятам с моите дългогодишни познания във всички сфери на управлението, че мога да помогна на държавата си. Нямам друг мотив да приема този пост.

Станишев заяви, че в трудна ситуация се вземат нестандартни решения. Какво е трудното на ситуацията?
Всички виждате в каква ситуация се намира държавата - имало е изключително много нарушения във всички ведомства от предишното правителство. Но не искам да говоря празни приказки. Службата ще работи по закон и който е сбъркал, ще понесе цялата строгост на закона.

Вие знаете много от тайните на предишното управление. Какво искахте да кажете на Цветанов, когато от трибуната му заявихте: „Погледнете ме в очите“?
Да бъде честен към България.

Бъдете по-конкретен. Открехнете завесата.
Можех да я открехвам, когато бях политик. От днес съм шеф на ДАНС и няма да правя политически изказвания. Завесата ще се открива само на базата на данни и документи. Ще осигуря пълна публичност при дейността на ДАНС. Ще имате информация за всичко, което се случва.

Една реплика чух за вас - че някой трябва да измете авгиевите обори?
Може би е точна репликата.

Да не стане така, че да изгорите. Да ви използват само като метач.
Няма да позволя никой да ме използва. Ще работя единствено за България, защото смятам, че държавата го заслужава. Хората са изключително бедни, измъчени от всичко, което се е случвало досега. И търсят надежда. Надявам се с нашите действия да им дадем тази надежда - че нещата в България вече ще се развиват по различен начин.

Но вашият избор се посреща крайно негативно от обществото. Държавата сякаш е взривена. Това не ви ли притеснява?
Смятам, че това не е реакцията на обикновените хора, а на уплашените, които се страхуват, че цялата истина за всичко, което са правили, ще излезе наяве. Защото не може да има адекватна реакция, без хората да видят какво правя.

Но вече има организирани протести.
Всички тези протести са провокирани и организирани от тези лица, ясно ги видяхте, да не ги посочвам поименно, които се притесняват от това назначение.

Има опасение, че съсредоточавате огромна власт в ръцете си, у вас е информацията на ДАНС, можете да арестувате чрез ГДБОП, имате империя от медии.
Заявявам отговорно - тази власт ще бъде използвана изцяло в полза на българския народ. Ако сбъркам, ще си понеса отговорността. Дошъл съм тук по своя воля да си свърша работата, не действам с подставени лица, както се твърдеше. Плюсовете в работата ми ще бъдат плюсове за хората, ако има минуси - ще са само за мен.

Станишев е заявил пред парламентарната група: „Или гласуваме за Пеевски, или кабинетът пада.“ Това ли е залогът?
Не мога да коментирам, не съм присъствал на тази група. Мога да кажа, че има много проблеми в държавата, че има изкуствено напрежение, което се създава в момента чрез активизиране на престъпни групи, които са имали определени взаимовръзки с предишни управляващи. И това ще стане ясно на базата на документите.

Това е много сериозно, което казвате - симбиоза между престъпни групи и предишното управление. На базата на какво го твърдите?
Не мога да разбера реакциите на предишните управляващи. Ако нямат от какво да се притесняват, те би трябвало да приемат тази промяна, която е за добро за държавата. Тя е с цел да може да се изчисти корупцията, да се спре изцяло контрабандата в държавата, да се спрат всички ДДС схеми, да се напълни хазната, за да могат хората да живеят по-добре. Моите действия са насочени само към това. Ако хазната се напълни и икономиката тръгне, надявам се хората да бъдат доволни. Ако не се случи - ще бъда виновен само аз.

Сериозен залог: или аз - или контрабандата. Така ли?
Абсолютно! Или си върша работата успешно, както във всичките си действия досега, или се оттеглям. Аз съм доказал, че съм упорит човек, който успява. Ако не покажа реални действия, ще си подам оставката.

Реваншизъм?
Никакъв, но всички нарушения, които са направени, ще бъдат съдени с цялата строгост на закона.

С какво ви разочарова управлението на ГЕРБ? С какво ви разочарова Борисов, та станахте такъв силен негов критик?
Вкарвате ме отново в ролята на политик. В мига, в който съм подписал клетвена декларация и съм се заклел пред парламента, аз съм шефът на ДАНС. Нямам нищо общо с която и да било партия.

Как ви покани премиерът? Какво ви каза, когато ви извика?
Разговорът ни беше преди няколко дни. Премиерът ми каза, че е поел огромна отговорност, заложил е целия си авторитет, за да промени България и да я изведе от кризата със своите икономически и финансови познания. Каза ми, че има нужда в новата служба от човек, който познава добре управлението на държавата и всичко случващо се в нея, за да може да се прекъсне връзката държава-престъпност. Заяви ми, че би ме поканил за този пост, ако имам желанието и куража да си създам тези проблеми с назначаването ми.

Нито за миг ли не се усъмнихте в своята подготовка, в успеха си, в реакцията на обществото? Колко време мислихте?
Не мислих дълго. Разбрах и го почувствах вътрешно, че го дължа на държавата.

Странен сте, г-н Пеевски. Образът, който в момента рисувате пред мен, няма нищо с образа, който имате в общественото пространство. Защо е тази разлика?
Вие сте медиен човек и знаете, че невинаги това, което представлява всъщност човекът, е това, което излиза по медиите. Знаете, че семейството ми притежава медии. Много пъти конкурентни издания на базата на конкурентен бизнес са ме представяли в неблагоприятна светлина, но съм приемал, че това са нормалните неща в бизнеса. Не съм се борил с написаното срещу мен и може би оттам идва разликата.

Реакцията на президента е много остра. Заради вас сваля доверието си от кабинета. Имате ли обяснение за гнева му?
Трябва да попитате него. Той не е видял нищо от моите действия, за да може да съди. Нека президентът да види как работя и от позицията си на държавен глава да прецени дали е правилно или грешно това назначение.

Но той не е бил информиран! Как може?
Това не е мой ангажимент.

Иван Кръстев заяви пред „Дневник“: „Изборът на Пеевски има смисъл само ако правителството е решило да напусне Европейския съюз.“ Това не ви ли стресна?
Не искам да коментирам г-н Кръстев. Той знае с кои кръгове е свързан, изразява позиции на тези кръгове и не смятам, че е обективен.

А имате ли достъп до...
Имам пълен достъп до класифицирана информация на най-секретно ниво. Имах и преди достъп, сега е подновен.

И няма да имаме проблем с партньорските служби?
Няма да имаме проблеми.

Къде ще бъдат насочени първите действия?
Първите действия са стабилизиране на бюджета на държавата, пресичане на контрабандата и ДДС измамите.

Как ще стане това?
С преустановяване на тези дейности и сваляне на всякакви чадъри от тези схеми. Няма да има чадър за никого. Повярвайте ми! Гарантирам го.

Вие разполагате ли вече с информация? Идвате ли тук с информация?
Ще има време да видите каква информация има тук и каква аз имам. Няма да крия нищо от медиите. Не искам да бъда голословен. Агенцията ще бъде абсолютно публична.

В биографията ви има моменти, в които бяхте уволняван, след което бяхте отново назначен. Има ли нещо от което да се притеснявате?
Не, няма от какво да се притеснявам, иначе не бих приел да съм тук. И аз като премиера съм силно амбициран да изведем България напред. Повярвал съм му и затова съм тук.

Не злоупотребявате ли с името на България? Не е ли клише в речника ви?
Не. Аз съм изключително привързан към държавата си, ако не бях, нямаше да съм тук. Можех да живея навън.

Как ще се държат медиите ви спрямо новия ви пост?
Медиите трябва да се държат обективно към всички. Ко- гато правя добри неща, смятам, че е редно да се отразят обективното, ако бъркам - да бъда критикуван.

Подводните камъни, които може да ви попречат?
Нека първо да започнем и ще видим. От нищо не се притеснявам.

Не могат ли да ви подкупят с нещо?
Не. Няма как да ме п о д к у п я т. Може да тръгнат измислици, но гарантирам, че няма да има нищо реално в тях.

А страхувате ли се за живота си?
Не. Не се страхувам за живота си.

Странно!
Имам малко по-различно мислене. Когато човек е добър и върши това, което трябва, има някой отгоре, който го пази.

Вие много бързо израснахте. Спомням си ви още от младежкото НДСВ, след това, когато станахте следовател, зам.-министър. Някакъв хъс за доказване ли носите?
Какво значи хъс да се докажеш? Човешкият живот е работа. Ако не постигаш и не работиш, значи си безделник. Аз обичам да работя. Намирам смисъла в самия си живот от това да работя и да постигам.

Чувала съм за вас страшно негативни неща и в същото време суперлативи, че когато си поставите цел, я гоните докрай? Коя е истината?
Винаги, като съм казвал нещо, съм си държал на думата. Никога никого не съм предавал, преди да ме предадат.

Отмъстителен ли сте?
Не, не съм отмъстителен. Всичко мога да простя, което се отнася лично за мен. Но не мога да простя нищо, което ощетява държавата и народа.

www.zasofia.bg

Коментари

  1. Снежана Кметова16 юни 2013 г. в 14:26

    congratulations!!!!!Аплодисменти за жертвата в името правдата!!!! Хи хи хи....

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Фабрика в Холандия 3D ОТПЕЧАТВА 500 тона пържоли на месец

Фабрика в Холандия 3D отпечатва 500 тона пържоли на месец. Компанията Redefine Meat ще доставя немски ресторанти с отпечатани филета.

РАЗКРИТИЕ: Менте доценти ни правят зъбите

За разкрита незаконна схема за израстване в академичната кариера на определени лица от Факултета по дентална медицина към Медицински университет-София, съобщи сайтът „Народ“. В статията се твърди, че те преписват един от друг текстове от дисертациите си и ги публикуват преведени на английски език в чуждестранни списания, като ги представят за собствени научни трудове.

САМО В BGPRAVDA: Страховит секс скандал в зъболекарските и преподавателските среди

Сн. е илюстративна За разкрита незаконна схема за израстване в академичната кариера на   определени лица от Факултета по дентална медицина към Медицински   университет-София,

В центъра на София задържат децата с автомати

В центъра на София полицаи задържат групи младежи, които са се събрали, за да се защитят от мигрантите. Част от тях са непълнолетни деца.

РАЗКРИТИЕ: Столична община тайно е подменила жълтите павета

От Столична община тайно са подменили традиционните жълти павета, като вече са поставени бетонни само оцветени в златист цвят, научи BGPravda. Така е премахната културна ценност за цяла София.