loading...

неделя, 24 март 2013 г.

“Висящият хляб” взриви Фейсбук

Благотворителната кампания “Висящ хляб” взриви социалните мрежи в България. За броени часове над 30 магазина и заведения в цялата страна лепнаха обозначителни стикери с каузата.

Казват, че идеята се е зародила в Неапол преди години. Когато сте в магазин или в кафене с приятели, може да платите вашите и още 1,2 или 3 стоки или кафета допълнително. Точно те са “висящите хялб, кафе или сандвич”, които след това се търсят от затруднени финансово хора.

Първата касова бележка с подарена ароматна чаша кафе бе пусната от Етно бар “Red house” във Варна в петък вечер в 18,41 часа. Светкавично 12 заведения от София също отговориха на благородната кампания, стартирала в морската столица. Барове и ресторанти в Златица, Бургас, Пазарджик, Банско, Добринище, Русе, село Просеник и Чирпан се обявиха като част от “Висящо кафе”.

Страницата на общността във Facebook събра над 6000 последователи за ден. “Собственици на дюнери и хлебопекарни също декларираха участие в кампанията”, сподели пред “Стандарт” управителят на “Red house” Марин Сотиров. В събота сутринта в бара вече имаше платени 4 кафета. “Още никой не си е поискал “висящо кафе”, но и това ще стане, все пак кампанията сега излиза от интернет”, допълни още Сотиров. Стъклени купи ще държат празни капачки или топчета с точната бройка на “висящите”.

Всички заведения от инициативата ще са с еднакви стикери със съответните надписи “Подари кафе на непознат” или “Подари хляб на непознат”. Идеята е всички обекти да са с еднакво обозначение, за да улеснят хората, които искат да почерпят с хляб или да се възползват от вече платен такъв, обясняват създателите на старницата “Висящо кафе” във Facebook.

Няма коментари :

Публикуване на коментар